سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزایش ذخیره معدن طلای موته اصفهان

ذخیره معدن طلای موته اصفهان بیش از 1.2 میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانوبنابر اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،در ناحیه معدنی «موته» اصفهان 9 کانسار طلا با ذخیره بیش از یک میلیون و 200 هزار تن وبا عیار چهار گرم در تن شناسایی شده است. علی اصغرزاده مدیر اکتشافات سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: انجام فعالیت های جدید اکتشافی موجب شناسایی یک میلیون تن ذخیره قطعی و افزودن آن به ذخایر معدن طلای موته شد.
مردادماه پارسال، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از کشف بیش از یک هزار و 200 محدوده امید بخش طلا خبر داد و اعلام کرد: پس از ردیابی طلا در 21 استان کشور، معادن طلا در 10 استان مشخص شده‌اند و با توجه به ذخیره موته اصفهان، ذخایر قطعی و احتمالی کشور به 340 تن رسیده و با تکمیل اکتشافات ذخایر طلا، احتمال می رود توان تولید به سالیانه حدود 10 تن برسد.
طرح تجهیز و استحصال معدن طلای ساریگونی با ظرفیت دو تن پس از تغییر دو سرمایه گذار، در نهایت از سوی شرکت قزاقستانی- ایرانی اجرا شد و پانزدهم بهمن 1394 به بهره برداری رسید.
در سال 1393 بر اساس آمار منتشر شده، 20 محدوده طلا و 24 معدن طلا در کشور وجود داشت.
مجتمع موته دارای 9 معدن طلا است که تاکنون فقط معدن چاه خاتون مجوز فعالیت معدنی از سازمان حفاظت محیط زیست داشت و اخیرا مجوز محیط زیست مربوط به معدن دره اشکی نیز صادر شده است که این امر برای توسعه معادن طلا اهمیت دارد.
معدن طلای موته نخستین کارخانه تولید شمش طلا در کشور است که در شهرستان شاهین شهر و میمه قرار دارد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.