سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وبسایت اسکیفت: بلندپروازی ایران برای حضور در میان خطوط هوایی بنام جهان با خرید هواپیما‌های جدید

سفارش هواپیماهای جدید از سوی ایران از پیوستن این کشور به خطوط هوایی بنام جهان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت «اسکیفت» در مطلبی نوشت: ایران به تازگی قراردادی را با شرکت «بوئینگ» برای خرید 109 فروند هواپیمای مسافربری امضا کرده است. پیش از این نیز بر سر خرید 118 فروند هواپیما با شرکت «ایرباس» به توافق رسیده بود.

روی هم رفته حدود 230 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی ایران خواهد شد که این رقم معادل سه چهارم ناوگان هوایی «بریتیش ایرویز» و بزرگتر از ناوگان «هواپیمایی اتحاد» در ابوظبی است. 

هواپیمایی اتحاد یکی از سه خط هوایی مطرح در حوزه خلیج فارس است که در زمان اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، بیشتر حجم پروازهای این منطقه را در اختیار داشت.

البته هنوز مشخص نیست ایران تمامی هواپیماهای سفارش داده شده را تحویل بگیرد (به دلیل وجود موانعی بر سر راه اجرایی شدن قرارداد ایران ایر و بوئینگ). با این وجود، ورود ایرباس A380 و بوئینگ 9-777 به ناوگان هوایی ایران، جان دوباره ای به این خطوط هوایی خواهد داد.

جان استریکلند (John Strickland) از تحلیلگران حوزه هواپیمایی گفت: «بی شک ایرانی ها می خواهند با شرکت هایی مانند هواپیمایی امارات و اتحاد رقابت کنند.» 

احتمالا بیشتر این هواپیماهای سفارش داده شده با هواپیماهای قدیمی و فرسوده، که سالیان سال است مورد استفاده قرار می گیرند، تعویض شوند. با این وجود، تعداد هواپیماهای ناوگان هوایی ایران ایر تقریبا با تعداد هواپیماهای شرکت های بنام جهان مانند «بریتیش ایرویز» و «ایرفرانس» برابری خواهد کرد.

تهران از مدت ها پیش از برداشتن تحریم ها اعلام کرده بود برای خدمت به مردم کشور، به دنبال نوسازی ناوگان هوایی خود است؛ اما گستردگی ناوگان هواپیمایی ایران رنگ و بوی دیگری نیز دارد. 

ممکن است تهران به مرکزی برای تغییر هواپیما از سوی مسافران در سفر به دیگر نقاط جهان تبدیل شود؛ همان الگویی که در حال حاضر در هواپیمایی‌های امارات، اتحاد، قطر ایرویز و همچنین ترکیش ایرلاین اجرا می قطر ایرویزشود. تهران امتیازات جغرافیایی یکسانی با این کشورها دارد. ایران بر سر تقاطع اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه واقع شده است.

تهران هنوز مسیری طولانی را برای رسیدن به جایگاه همسایگان خود در خطوط هوایی در پیش دارد. با این وجود جمعیت بالای این کشور امتیازی است که همسایگان ایران از آن محروم هستند. بدیهی است مردم ایران با حمایت از خطوط هوایی کشورشان، برای جابجایی، دیگر به کشورهای همسایه نخواهند رفت.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سریعتر بخرید پوز عربستان رابه زمین بمالید.
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۵
خیلی فکر خوبی بود خرید هواپیما اونم قسطی چون اگر قطعه ندن قسط نمیدیم
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۳۹۵
من که چشمم اب نمیخوره میترسم دوباره بپیچوننمون
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۶ تير ۱۳۹۵
واقعا امیدوارم یکم وضع بهتر بشه
ولی فعلا برای رقابت با قطر ایورز خیلی زوده
نمیدونم یادتون هست یا نه ولی ایرویز همون اسپانسر تیم رعال مادریده
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۵
بارسلونا