سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تشکیل جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بخش انزل

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بخش انزل اروميه تشکیل جلسه داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول مقابلی در این جلسه با اشاره به آثار و تبعات آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: شیوع مصرف مواد مخدر هم اکنون یکی از معضلات اساسی کشور هست که به صورت خاموش و به مثابه بمب بی صدا، گروه های مختلف سنی و بخصوص جوانان را در معرض تهدید قرار داده است.

وی اظهار داشت: تهدید مواد مخدر جدی است و بی اثر و بی تفاوت شدن جوانان که وارثان اصلی کشور هستند، برای آینده کشور می تواند خطرآفرین باشد.

بخشدار و رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انزل، اعتیاد به مواد مخدر را منشا و مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی خوانده و افزود: بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت، بی بند و باری های خانوادگی و ناامنی های اجتماعی در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر هست.

مقابلی با اشاره به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مواد مخدر منشا فساد هست و این فساد باید ریشه کن شود تا جامعه اصلاح شود، گفت: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر مي باشد و آذربایجان غربی نیز به لحاظ مرزی بودن و موقعیت جغرافیایی به صورت مضاعف در معرض این معضل قرار گرفته است و همه دستگاههای عضو و نهادهای مردمی باید در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال کردن و مشارکت دادن خود مردم به صورت جدی وارد عمل شوند وگرنه این بلا دامن همه را خواهد گرفت.

وی اعتماد به جوانان و شخصیت دادن به آنها و برنامه ریزی برای اشتغال و پر کردن اوقات فراغت جوانان به شیوه بروز و اثرگذار را در کاهش گرایش آنها به تفریحات ناسالم و گمراه کننده حائز اهمیت خواند و تاكيد كرد: کار و تفریحات سالم اغلب جوانان را از اعتیاد باز می دارد و اقدام دستگاهها و متولیان فرهنگی و علما و ائمه جمعه و جماعات نسبت به ترویج صحیح آموزه های دینی و آگاه سازی نوجوانان و جوانان و خانواده ها در خصوص آثار و پیامدهای منفی استعمال مواد مخدر ضروری است.

مقابلی افزود: پیشگیری از گرایش به مواد مخدر به دلیل تنوع و تکثر مواد مخدر دست ساز و صنعتی و خانگی ضرورتی است که در کنار مقابله با توزیع مواد مخدر باید به جد دنبال شود در غیر این صورت مواد مخدر به عنوان  بمب ساعتی و ابزار جنگ نرم و تهی کننده هویت و عرق ملی و مذهبی از درون علیه آینده کشور عمل می کند.

وی همچنین خواستار ارائه و اجرای برنامه های عملیاتی در طول سه ماهه آینده از سوی دستگاهها و نهادهای دولتی و مردمی در خصوص پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر شد.

سرهنگ حق وردیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارومیه و هدایی نماینده دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی هم در این جلسه به تشریح اقدامات و ضروریات قابل انجام جهت مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر پرداختند.

سایر اعضای حاضر جلسه نیز در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات انجام یافته و برنامه های آتی و نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

برگزاری برنامه های آموزشی آگاه سازی عمومی و تبلیغ در نمازهای جمعه و جماعات توسط روحانیون با هماهنگی شوراهای اسلامی، دهیاری ها، بسیج و سایر دستگاهها بویژه در ماه مبارک رمضان، توجیه آرایشگاههای زنانه، نظارت بهینه بر قهوه خانه ها و قليان سراها، رصد عدم کشت شاهدانه، توزیع بسته های آموزشی و کلیپ و بروشور، برگزاری رایگان کلاسهای آموزشی مهارت های شغلی برای جوانان و متقاضیان، اجرای برنامه های شاد، مفرح و سالم در مناسبات ملی و مذهبی و کلاسهای فوق برنامه در مدارس، فعال نمودن دارالقرآن و هیئت ورزش های همگانی و برگزاری جلسات آسیب شناسی در مناطق آلوده به مواد مخدر از جمله مصوبات جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در بخش انزل ارومیه بود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.