سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

اجرای طرح فاضلاب در پنج شهر

طرح فاضلاب در پنج شهر مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در پنج شهر استان در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

حسین وریجی افزود: در مازندران به بالا بودن سطح آب زیر زمینی، مجاورت با دریا و جمعیت زیاد آن به‌ویژه در ایام تعطیل که حجم مسافر به این استان افزایش می‌یابد، لزوم اجرای شبکه فاضلاب را مضاعف می ‌کند.

وی گفت: پساب فاضلاب‌ها به‌ عنوان آب غنی‌شده و لجن حاصله از آن به عنوان کود طبیعی در مصارف کشاورزی و توسعه فضای سبز استفاده می ‌شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره ‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران افزود: پساب‌های حاصله از تصفیه فاضلاب دارای نیترات، فسفات و پتاسیم است و با استفاده از این پساب ‌ها مصرف کودهای شیمیایی در زراعت کاهش یافته و کودهای طبیعی و ارگانیک جایگزین خوبی برای آن است.

وریجی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای بابل، بابلسر، جویبار، ساری و نوشهر و شهرک یثرب قائم‌شهر تصفیه ‌خانه فاضلاب فعال است، گفت: در حال حاضر 226 هزار و 568 نفر زیرپوشش این تصفیه ‌خانه‌ ها قرار دارند.

وی مجموع ظرفیت تصفیه‌ خانه‌ های ساخته شده در استان را 68 هزار و 850 مترمکعب و ظرفیت ورود فاضلاب به این تصفیه‌ خانه‌ها را 50 هزار مترمکعب در شبانه ‌روز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 17.7 میلیون مترمکعب پساب در سال گذشته تولید شد، افزود: در شهرهای عنوان شده در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد.

44 هزار و 774 انشعاب پارسال نصب شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، طرح ، فاضلاب ، مازندران ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.