سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروپا در مواجهه با بحران آوارگان شکست خورده است

نخست وزیر یونان از کشورهای اروپایی که به بهانه حفظ حاکمیت خود از پذیرش آوارگان سر باز می‌زنند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ نخست وزیر یونان تاکید کرد متاسفانه برخی از کشورهای اروپایی به بهانه این که نمی خواهند حاکمیت خود را به خطر اندازند، از پذیرش آوارگانی که به خاک اروپا هجوم آورده اند خودداری می کنند؛ اما با بی اعتنایی به این مفهوم، طرحهای ریاضت اقتصادی به دیگر کشورها تحمیل می کنند. 

یونان ریاضتی 

الکسیس سیپراس افزود  اروپا مرزهای خود را به روی آوارگان و پناهجویان بسته و درهای خود را به روی طرحها و برنامه های ریاضتی بازکرده است. هر گاه که صحبت از قوانین و مقررات مشترک مربوط به آوارگان مطرح است بر ضرورت حفظ حاکمیت ملی تاکید می کند اما وقتی که قرار است طرحهای ریاضتی به اجرا گذاشته شود، حاکمیت ملی را کنار می گذارد. اروپا همه ارزشهای بنیادین را بی‌معنی کرده است.

نخست وزیر یونان با تاکید بر این که شکست نئولیبرالها در مدیریت بحران مالی از طریق تحمیل طرحهای ریاضتی به عنوان اصلی ترین ابزار امروزه به یک واقعیت تلخ تبدیل شده است، خواستار تقویت اروپا شد و از این مسئله ابراز تاسف کرد که منشور اجتماعی اروپا (یکی از پیمانهای شورای اروپای) الزام آور نیست. 

 بد قولی های اروپا   

سیپراس تصریح کرد در این منشور تاکید شده است که کشورهای امضا کننده پیمان موظف هستند به هر کشور نیازمند کمکهای لازم را ارائه دهد.
نخست وزیر یونان ادامه داد کمیسیون حقوق اجتماعی اروپا اخیرا اذعان کرد بسیاری از قوانین و تدابیری که در طرح حمایت مالی از یونان پیش بینی شده است، با منشور اجتماعی اروپا در تضاد است. سیپراس تاکید کرد این وضع نباید ادامه داشته باشد و بازار اشتغال در یونان نباید از این بدتر شود.

نخست وزیر یونان تصریح کرد اروپا باید رویکرد خود را هر چه سریعتر تغییر دهد تا بتواند همبستگی بیشتری داشته باشد. وی افزود قصد دارد به زودی پیشنهادی به کمیسیون اروپا ارائه کند که بر اساس آن کودکان آواره بدون سرپرست کمتر از ده سال که در یونان به سر می برند، در اجرای برنامه اسکان مجدد آوارگان در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در اولویت قرار گیرند.

شکست در حل بحران آوارگان

مجمع پارلمانی شورای اروپا در قطعنامه اخیر خود ضمن اذعان به شکست اتحادیه اروپا در حل بحران آوارگان از اتحادیه اروپا و اعضای آن خواست از مقامات یونان در مقابله با پیامدهای بحران آوارگان حمایت کنند، همبستگی خود را برای مرتفع کردن این بحران تقویت نمایند و بحران آوارگان در یونان را نه فقط مشکل یونان بلکه مشکل کل اروپا در نظر بگیرند. 

یونان صرفا به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در اتحادیه اروپا در بحران آوارگان متحمل فشارهای شدیدی شده است در حالی که این کشور برای تحمل فشارها و قبول مسئولیت مدیریت بحران آوارگان، از بسیاری جهات به ویژه ناکارآمدی سیستم پناهندگی و مشکلات اقتصادی خود نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا وضع شکننده تری دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.