سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

بازدید از سامانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان آذربایجان غربی از سامانه فاضلاب شهرک گلمان بازدیدکرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کهوریان معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی  ، مهندس اکبری مدیرعامل ،مهندس کافی مولا معاون مهندسی و توسعه از پروژه طرح سامانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه بازدید نمودند .

 مدیرعامل شرکت ضمن ارائه گزارش کامل در خصوص این پروژه گفت:  پروژه طرح سامانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه در سه بخش شامل  شبکه جمع‌آوری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و تصفیه‌خانه ،فعالیت اجرایی خود را از تیر ماه سال گذشته آغازکرده  که در حال حاضر نزدیک به 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح از محل طرح احیای دریاچه ارومیه و زیر ساخت‌های مساکن مهر تامین و پرداخت شده است، ادامه داد: تا کنون بالغ بر 63 میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و 30 میلیارد برای شبکه هزینه گردیده است.

اکبری با اشاره به اعتبار مورد نیاز در راستای تکمیل و اتمام پروژه طرح سامانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه گفت: در صورت تامین مابقی اعتبارات پروژه که 110 میلیارد ریال بوده در هفته دولت سال96 تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک گلمان نیز در مدار خط بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مهندس کافی مولا معاون مهندسی و توسعه شرکت پیشرفت فیزیکی پروژه را نزدیک به 51 درصد عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و کارهای تکمیلی سیویل تصفیه‌خانه توسط شرکت فرایند کاو، عملیات سیویل اصلی تصفیه‌خانه توسط شرکت جهاد نصر و بخش تجهیزات تصفیه‌خانه نیز به وسیله شرکت کهن دژ  به  عنوان پیمانکاران طرف قرارداد  انجام می‌شود.

لازم به  ذکر است نظارت این پروژه به عهده مهندسین مشاور فراز آب بوده که از 19 کیلو متر شبکه جمع‌آوری پیش‌بینی شده تا کنون 12.5 کیلومتر آن به انجام رسیده است.

از دو کیلومتر خط انتقال با سایز 630 میلی‌متر بیش از 80 درصد آن اجرا شده است.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و با ظرفیت 6 هزار و 820 متر مکعب در شبانه روز در دست احداث بوده و با بهره‌برداری از آن 45 هزار نفر در فاز اول از خدمات این تصفیه‌خانه بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.