سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عجیب ترین پرواز جهان؛

سفر موفقیت آمیز هواپیمای خورشیدی از قاره آمریکا به اروپا+تصاویر

هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2، پس از پرواز 71 ساعته از نیویورک، با عبور از اقیانوس اطلس در اسپانیا به زمین نشست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2،  پس از پرواز 71 ساعته از نیویورک و اولین عبور انفرادی از اقیانوس اطلس، امروز در اسپانیا به زمین نشست.

بر این اساس، تیمی از سازندگان این هواپیما و همچنین علاقه‌مندان در فرودگاه سِویل در جنوب اسپانیا به استقبال برتراند پیکارد، خلبان سوئیسی و ماجراجوی این هواپیما رفتند.


پیکارد در مصاحبه‌ای آنلاین از مرکز کنترل ماموریت هوایی در شبه‌جزیره موناکو در نزدیک سواحل جنوب فرانسه این پرواز را «خارق العاده» توصیف کرد و گفت: در طول 6765 کیلومتری که پرواز کرده به چارلز لیندبرگ از پیشگامان هوانوردی و اولین فردی که از فراز اقیانوس اطلس به طور انفرادی پرواز کرد، فکر کرده بود.

چارلز لیندبرگ هوانورد امریکایی در 29 و 30 ارديبهشت 1306 با یک هواپیمای تک موتوره از نیویورک برخاست و پس از ۳۳ ساعت و ۲۱ دقیقه پرواز بدون توقف، عرض ۳ هزار و ۶۰۰ مایلی اقیانوس اطلس را طی کرد و در بورژه پاریس در فرانسه فرود آمد.

این پرواز، نخستین پرواز انفرادی و بدون توقف میان دو قاره امریکا و اروپا بر فراز اقیانوس اطلس بود و شهرت بسیاری را برای لیندبرگ به همراه داشت.


پیکارد 58 ساله افزود: «او (لیندبرگ) را زمانی که 11 ساله بودم ملاقات کردم. لیندبرگ برای من یکی از قهرمانانی است که کاری کرد که هیچ کس فکرش را نمی کرد.

هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 با عبور از اقیانوس اطلس پانزدهمین مرحله از سفر به دور دنیا را که هدفش تشویق به استفاده از انرژی‌های پاک است با موفقیت تکمیل کرد.

این سفر به دور دنیا از 18 اسفند 1393 در ابوظبی آغاز و با عبور از سراسر آسیا و اقیانوسیه به امریکا و اکنون به اروپا رسیده است.

گفتنی است تنها منبع تامین انرژی در هواپیمای ایمپالس 2، خورشید بوده است. این هواپیما با 17 هزار سلول فتوولتائیک در بال‌های بزرگش قادر به ذخیره انرژی خورشید در طول روز و استفاده از آن در شب است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.