سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

معرفی 50 نوع مواد مخدر جدید

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از افزایش اعتیاد در محیط‌های کارگری خبر داد و گفت: سالانه 50 نوع مواد مخدر جدید از طریق اینترنت معرفی می‌شوند و در این خصوص 655 سایت برای تولید و فروش مواد مخدر و محرک صنعتی فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: ما ورود شایسته‌ای به مقوله اعتیاد و مواد مخدر از لحاظ کمی و کیفی داشته‌ایم و راهبرد ما در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن، همگانی کردن و هوشمند کردن مبارزه است و اولویت‌دارترین مأموریت ما ارتقای سطح آگاهی و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی است و معتقدیم تا زمانی که نتوانیم موضوع را تبیین کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به شیوه‌شناسی انجام گرفته در سال 93 از محیط‌های کارگری افزود: در این شیوه‌شناسی از حدود 13 هزار نفر در بیش از 600 کارگاه تست اعتیاد به عمل آمد که نتیجه اخذ شده تأسف‌بار بوده و نتایج تست مصرف 21 درصد افراد مثبت بود و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های نگران‌کننده به شمار می‌رفت.

نصرتی با بیان اینکه همکاری جامعه در ارتباط با موضوع مبارزه با اعتیاد ضعیف است و ما نگرانیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه انسجام خانواده و توانمندسازی اعضای خانواده بسیار مهم است و اگر اعضای خانواده در مقابل هم درست رفتار کنند بسیاری از تهدیدات منتفی می‌شود.

وی بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت و افزایش شور و نشاط جوانان، تأکید و اضافه کرد: در عصر حاضر یکی از مشکلات و دغدغه‌های ما سو استفاده دشمنان از فضای سایبری است به‌طوری که سالانه 50 نوع مواد مخدر جدید از طریق اینترنت معرفی می‌شوند و در این خصوص 655 سایت برای تولید و فروش مواد مخدر و محرک صنعتی فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه تنها 257 سایت در حوزه تولید موادمخدر و محرک در گلدان‌ها فعال هستند، اذعان داشت: متاسفانه ماده مخدر گل قدرت تخریبی 100 برابری نسبت به حشیش دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر باید از حالت لاک پشتی و دفاعی خارج شده و به صورت تهاجمی و انقلابی عمل کنیم و جامعه را نجات دهیم.

وی بر لزوم توسعه حمایت‌های اجتماعی و رفع مسائل مربوط به بیکاری به عنوان دلیل مهم گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر تأکید کرد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.