سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

خسارت 150 میلیارد تومانی سیل درشهرستان هشترود

فرماندار شهرستان هشترود از خسارت 150 میلیارد تومانی سیل دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مستفید در جلسه مدیریت بحران خاطر نشان کرد:در حریم و بستر رودخانه های شهرستان هشترود تجاوز شده و عده ای  جایی در روخانه برای خود دست و پا نموده است که این باعث شده وقتی  سیل می آید باعث تخریب پلها و باغات مسیر رودخانه شود.

وی گفت: چندین عامل باعث شده سیل به ابنیه های فنی و معابر صدمه وارد کند که یکی از این عوامل، عامل انسانی است که با ریختن نخاله های خود در مسیر آب موجبات خسارت را فراهم می آورند.

وی گفت:وضعیت شهرستان هشترود در هنگام بارندگی حاد بوده و آب،برق،گاز و تلفن قطع شده بود که با تلاش نیروهای جهادی اداره برق هشترود برق روستاهای صدمه دیده از سیل وصل شد اما تا به حال قطعی آب و گاز و تلفن همچنان مردم را آزار می دهد.

بخشدار هشترود نیز در این جلسه گفت:سیل عظیم شهرستان هشترود به 80درصد باغات و محصولات کشاورزی آسیب جدی رسانده و پل های ارتباطی روستاهای بایقرارود،آغچه رود،ینگجه،بیک کندی،تارقلی و چند روستای بخش نظر کهریز را به طور کل تخریب کرده که متاسفانه هزینه بازسازی این پلها بالغ بر چند میلیارد تومان میباشد.

محمد رضا سلیم پور ادامه داد:از عموم خیرین و شهروندان هشترودی در تهران،دیگر کلانشهرها و هشترودیان خارج از کشور انتظار میرود که افراد سیل زده هشترود را با کمک های مالی خویش یاری نمایند زیرا وضعیت روستاهای آسیب دیده از سیل در هشترود و بخش نظر کهریز مناسب نمیباشد و نیازمند یاری هم وطنان نوع دوست میباشند.

وی اظهار داشت:کمک به زلزله زدگان مرداد ماه سال 91 اهر،هریس و ورزقان نقطه عطفی بود در جهت یاری رساندن به افراد حادثه دیده که قبل از اقدامات دولت،مردم فهیم ایران اسلامی به کمک زلزله زدگان شتافتند و توانستند در مدت زمان اندک بحران را مهار کنند و وضعیت این سه شهر را به حالت عادی برگردانند.

سلیم پور با انتقاد از مسئولین ادارات در بی توجهی به سیل اخیر و کمک نکردن به هم نوعان خودشان گفت: به غیر از رئیس و پرسنل اداره راه وشهرسازی هیچ یک از ادارات به حادثه دیدگان کمک نکردند و این باعث شد که کمک ها به حادثه دیدگان به کندی انجام گیرد.

بخشدار نظر کهریز هم در این جلسه گفت:اداره راه و شهرسازی در مهار این سیل عظیم نقش بسزائی داشت و به افراد خسارت دیده از سیل کمک میکرد.

نادر نادری افزود:مسئولین باید به فکر مردم بوده و کارهای مربوط به مردم را به نحو احسنت انجام دهند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.