سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ جهانی والیبال 2016 – صربستان

ایران – بلغارستان؛ آغاز جدال بلندقامتان در هفته دوم

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی 2016 در کشور صربستان به مصاف تیم ملی بلغارستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران پس از آن که هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی 2016 را با دو شکست و یک پیروزی آغاز کرد، راهی صربستان شد تا در دومین هفته این مسابقات به میدان برود.

در حالی که تیم ملی ایران در هفته دوم با تیم‌های بلغارستان، صربستان و برزیل دیدار خواهد کرد، در گام نخست باید مقابل تیم ملی بلغارستان به میدان برود.

ملی‌پوشان والیبال بلغارستان در حالی مقابل ایران به میدان خواهند آمد که در هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی نتایج قابل قبولی کسب نکردند و در هر سه دیدار خود متحمل شکست شدند. تیم ملی بلغارستان در هفته اول مقابل تیم‌های صربستان، روسیه و لهستان تن به شکست داد و برای زنده نگه داشتن امید خود  نیاز دارد در هفته دوم این مسابقات نتایج قابل بهتری کسب کند. 

تیم ملی والیبال بلغارستان یکی از تیم‌های پرافتخار دنیای والیبال است. تیمی که مدل نقره مسابقات المپیک 1980 مسکو را در کارنامه دارد. این تیم همچنین در مسابقات قهرمانی جهان چهار مدال برنز و یک مدال نقره بدست آورده است و یک مدال برنز هم در مسابقات جام جهانی در سال 2007 بدست آورد.

این تیم 5 بار سابقه کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی را در کارنامه دارد. بلغارستان در سال‌های 1994، 2004، 2006، 2012 و 2013 در رده چهارم لیگ جهانی قرار گرفته است. نخستین حضور بلغارستان در لیگ جهانی به سال 1994 باز می‌گردد و از آن زمان تا کنون این تیم در 19 دوره مسابقات حضور داشته که در 10 دوره به مرحله نهایی صعود کرده است.

تنها مسابقه رسمی ایران و بلغارستان در سال 2006 و در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی ژاپن برگزار شد. بلغارستان در آن دیدار ایران را با سرمربیگری میلوراد کیاچ با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 23 شکست داد.

دو تیم ملی والیبال ایران و بلغارستان در نخستین دیدار هفته دوم لیگ جهانی 2016 فردا (پنج شنبه) از ساعت 18 و 30 به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت. دیگر دیدار این گروه را هم دو تیم برزیل  صربستان مقابل هم برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.