سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

امحایک و نیم تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی

یک تن و 500 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده طی سه ماه نخست امسال در آذربایجان غربی امحا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی در آیین امحا این مواد مخدر با اشاره به اینکه کنترل دقیق مرزهای استان گفت: قاچاقچیان روشهای خود را عوض کرده و به استانهایی که مرز آبی دارند، روی آورده اند.

علیرضا رادفر افزود: رویکرد نظام در مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی است و باید همه نهادها و دستگاههای اجرایی در این رابطه وارد شوند تا بتوانیم با آموزشهای لازم مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در این رابطه رسانه ها بیشتر از همه می توانند کمک کنند تا جامعه برای این معضل حساس شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در سه ماهه امسال مقدار دو تن و 732 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی افزود: در این رابطه تعداد سه هزار و 664 نفر دستگیر شده است که از این تعداد 190 نفر قاچاقچی، یک هزار و هشت نفر توزیع کننده و دو هزار و 466 نفر معتاد هستند.

وی اضافه کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی، در این استان تولید مواد مخدر وجود ندارد ولی گاهی در معرض ورود پیش سازها و روانگردانهای سنتی قرار داشتیم که در این زمینه افراد مورد نظر را شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: در طرح ارتقای امنیت عمومی 612 فقره عملیات اجرایی و پاکسازی مناطق آلوده توسط نیروهای انتظامی این استان انجام گرفته که در این رابطه تعداد سه هزار و 198 نفر توزیع کننده جزء که اغلب معتاد هستند، دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.