سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترمیم شکستگی های 160 موردی شبکه‌های آب شهری

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های این شرکت در صرفه‌جویی مصرف آب از رفع شکستگی 160 موردی شبکه‌های آب شهری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدعلی لدنی‌ با تبریک فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی مصرف آب اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که با داشتن منابع آب، مشکلاتی در زمینه آب‌رسانی به مناطق مختلف و شهرهای خود دارد.
 
وی گفت: این آب‌های فراوان در سطح استان جاری و روان هستند اما برای استفاده بهینه از آن‌ها باید موضوعاتی همانند سدسازی را در دستور کار قرار داد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تنش آبی که در برخی شهرهای این استان وجود دارد، افزود: برخی فکر می‌کنند به صرف گذشتن و عبور رودخانه‌ها از کنار شهری مانند یاسوج دیگر نباید مشکل کم‌آبی و تأمین آب مورد نیاز مردم را داشت.
 
لدنی بیان کرد: برای مثال بیشتر آب شهر یاسوج در حال حاضر از چند حلقه چاه در اطراف این شهر تأمین می‌شود که در سال‌های اخیر به دلیل بارش‌های کم مشکلات زیادی برای بعضی از مناطق ایجاد شده است.
 
وی به مصرف بالای آب در استان اشاره کرد و گفت: گاه دیده می‌شود که مشترکین ما از میانگین کشوری مصرف بسیار بالاتری دارند که در این سال‌های بحران آب مشکلات زیادی برای ما و مشترکین آب ایجاد شده است.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از گزینه‌هایی که در سال‌های اخیر برای تأمین آب شهر یاسوج مرکز استان در نظر گرفته شده تأمین آب از محل سد تنگ‌سرخ است که این سد نیز با مشکلاتی در راه ساخت برخورد کرده است.
 
لدنی افزود: وزیر نیرو نیز طی ماه گذشته بازدیدی به همراه برخی از مسؤولان وزارتخانه از کارگاه سد تنگ‌سرخ داشتند که امیدواریم با اجرایی شدن سد تنگ‌سرخ حداقل بتوانیم آب پایداری برای شهر یاسوج به عنوان مرکز استان در سال‌های آتی داشته باشیم.
 
وی با تبریک هفته صرفه‌جویی مصرف آب به همه همکاران خود در آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل مشکلات کم‌آبی که در برخی مناطق که آن هم به دلایل مختلف از جمله مصرف نادرست و غیر منطقی آب در استان است مشکلات زیادی برای مأموران ما ایجاد شده است.
 
این مسؤول افزود: اما همکاران ما در آب و فاضلاب شهری برای رفع کمبودها و مشکلات مردم تلاش شبانه‌روزی خود را در هر شرایطی انجام می‌دهند.
 
وی رفع شکستگی شبکه‌های آب را یکی از کارهای همیشگی مأموران آب و فاضلاب استان در نقاط مختلف دانست و گفت: فرسودگی شبکه‌های آب و همچنین بی‌دقتی که گاه در کارهای عمرانی و ساختمانی صورت می‌گیرد از دلایل این شکستگی‌ها به شمار می‌رود.
 
لدنی از رفع شکستگی 160 موردی طی چند هفته اخیر در استان خبر داد و گفت: در کمترین زمان ممکن این کار را انجام می‌دهیم و برای رفع این مشکل آماده شنیدن گزارش‌های مردمی هستیم.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از اقدامات را برای صرفه‌جویی در مصرف آب برخورد با انشعابات غیر مجاز دانست و گفت: انشعابات آب غیر مجاز در سطح استان به وفور یافت می‌شود که اول از همه باید برای جلوگیری از چنین کاری به فرهنگ‌سازی روی آورد.
 
لدنی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که به هیچ وجه با قانون و شرع همخوانی ندارد استفاده از آب شهری برای آبیاری باغچه‌های خانگی است که متأسفانه به مشکلات کم‌آبی در سطح شهرهای استان افزوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مشترکین آب شهری به دلیل این که قیمت واقعی آب از آن‌ها دریافت نمی‌شود دست به چنین کارهایی می‌زنند زیرا در  حال حاضر تنها 35 درصد از قیمت واقعی آب از مشترکین آب اخذ می‌شود.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.