سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت نکردن اصول صحیح مسجدسازی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مکان‌یابی نادرست برخی مساجد در استان گفت: رعایت اصول صحیح مسجدسازی در استان رعایت نمی‌شود.

 
 
  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور وجود مسجد در محلات هر شهر را یکی از ضروریات عنوان کرد و اظهار کرد: در هر قسمت شهر یا محله باید یک مسجد وجود داشته باشد تا مردم بتوانند به راحتی در آن عبادت کرده و برنامه‌های دینی و مذهبی خود را اجرا کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عرصه و اعیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا موقوفه هستند، گفت: با این وجود سازمان اوقاف حق دخالت در امور داخلی مانند عزل و نصب امام جماعت یا اجرای برنامه‌های فرهنگی مسجد را ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی از محلات شهر یاسوج دیده شده که دو مسجد یا حسینیه در کنار هم یا نزدیک به هم ساخته شده است بیان کرد: متاسفانه در یاسوج به این مسائل اهمیتی داده نمی‌شود.
 
جنتی‌پور مکان‌یابی برای ساخت اماکن مختلف از جمله مسجد را وظیفه شهرداری دانست و بیان داشت: سازمان شهرداری نباید مجوز ساخت دو مسجد در کنار هم و یا نزدیک به هم را بدهد.
 
وی اساس مسجد را تقوا، وحدت و ترویج فرهنگ دینی عنوان کرد و یادآور شد: نباید مسجدسازی بر پایه طایفه‌گرایی یا چشم و هم چشمی صورت گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر فرهنگ سازی در این زمینه توسط روحانیون و اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: روحانیون و رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ سازی و حفظ حریم‌ها تاثیرگذار باشند.
 
جنتی‌پور با بیان اینکه نباید اصل را فراموش کرده و به فرع چسبید، گفت: امروزه بسیاری از اصول کلی دین غفلت کرده و این باعث بروز مشکلات عمده‌ای از جمله افزایش معضلات اجتماعی شده است.
 
این مسؤول، توسعه مسائلی مانند وقف را از جمله مصادیق امر به معروف دانست و بیان کرد کرد: مردم می‌توانند به جای ساختن چندین مسجد همان پول و ظرفیت را در یک مسجد هزینه کرده و با وقف کردن آن در مواردی مانند کمک به ازدواج جوانان، سلامت، کمک به بیماران و نیازمندان ثواب بیشتری به دست بیاورند.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.