سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کاهش مهاجرت از روستاها در گرو تقویت زیرساختها در مناطق روستایی است

بخشدار مرکزی اهر ، کاهش مهاجرت از روستاها را در گرو تقویت زیرساختها در مناطق روستایی برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نصیری در جلسه کارگروه تخصصی و اجتماعی و فرهنگی گفت: روستاها به عنوان یکی از کانونهای مهم تولید و اشتغال نقش اساسی در خودکفایی بخش کشاورزی داشته و دارند و حمایت از این قشر باعث خواهد شد که روستائیان از مهاجرت به شهرها پرهیز کنند.

وی، گفت: حاشیه نشینان شهرها را اهالی روستاها تشکیل می دهند که اگر زیرساختها در روستاها فراهم شود و امید به زندگی افزایش پیدا کند قطعا دیگر شاهد سرگردانی روستائیان در شهرها و تشکیل معضلی به نام حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

این مقام مسئول بااشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از قطبهای مهم کشاورزی منطقه به شمار می رود گفت: اگر در گذشته به جای برخی سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری اساسی در حوزه کشاورزی و دامی می شد قطعا هم اکنون شاهد اشتغال پایدار در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها بودیم.

بخشدار مرکزی اهر افزود: امیدواریم در کنار بحث اشتغال و درامدزایی به بحث فرهنگی و معنوی مناطق روستایی نیز اهتمام ویژه شود تا بتوانیم در توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی را در جامعه هدفمند ارتقاء دهیم.

وی، در پایان از دستگاه های فرهنگی خواست با توجه به فرا رسیدن اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان برنامه ریزی لازم را نیز روستاها در جهت غنی سازی اوقات فراغت انها انجام دهند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.