سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن 18 نیروی دولتی لیبی در درگیری با داعش در سرت

18 نیروی دولتی لیبی در درگیری با تروریست های داعش در شهر سرت کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست کم 18 عضو نیروهای دولتی لیبی روز سه شنبه در درگیری با اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش در شهر سرت کشته شدند.

تکفیری ها از حدود 10 روز قبل در سرت -پایگاه خود در لیبی- محاصره شده اند.نیروهای دولت وحدت ملی که مورد تایید بین المللی است 12 ماه مه حمله گسترده ای را برای آزاد کردن سرت پایگاه داعش در شمال مرکزی این کشور شروع کردند.

 این حمله زمینه را برای پس گرفتن چند منطقه و موضع اشغال شده از دست داعش در حرکت این نیروها از شهر مصراته به سرت فراهم کرد. مقر فرماندهی این عملیات نظامی در مصراته مستقر است و نیروهای دولتی نهم ژوئن موفق شدند وارد شهر سرت شوند و تکفیری را در یک منطقه مسکونی به مساحت پنج کیلومتر مربع محاصره کنند.

مصراته در حدود 200 کیلومتری غرب سرت واقع است. شبه نظامیان قدرتمند این شهر هسته مرکزی نیروهای دولتی را در حمله برای آزاد سازی سرت تشکیل می دهند.

مرکز اطلاع رسانی عملیات نیروهای دولتی در بیانیه ای از «درگیری های شدید» با تکفیری ها در سرت خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ما از هر طرف با پشتیبانی حملات توپخانه سنگین و هوایی به سوی مواضع تکفیری ها پیشروی کردند.

بر اساس این بیانیه، 18 جنگجوی نیروهای دولتی کشته شدند و حدود 70 نفر دیگر زخمی و به بیمارستان مصراته منتقل شدند. نیروهای وفادار به دولت دهها کشته به تکفیری ها تحمیل کردند.

به گفته منابع پزشکی، از آغاز این حمله دست کم 170 نفر از نیروهای وفادار به دولت وحدت ملی کشته و صدها نفر زخمی شده اند. آمار کلی تلفات تکفیری ها مشخص نیست.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.