سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

نصب و تکمیل دوربین‌های تصویری در محورهای مواصلاتی

جانشین فرمانده پلیس‌راه راهور ناجا از نصب و تکمیل دوربین‌های تصویری در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوين ؛ داود قاسمیان در مراسم معارفه رئیس پلیس‌راه استان قزوین  گفت : حجم بالای ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان قزوین و عبور میلیونی خودروها از این مسیر موجب شده برخی اقدامات مهم و اساسی را در این منطقه اجرا کنیم که نصب دوربین های نظارتی، ثبت عبور خودروها، نصب نیوجرسی به جای گاردریل از آن جمله است.

وی اضافه کرد: تصادفات زنجیره ای در محورهای مواصلاتی استان نگران کننده است به همین دلیل اجرای طرح های ایمنی مسیرها با سرعت بیشتری عملیاتی خواهد شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال نصب دوربین های تصویری تکمیل شود.

قاسمیان تصرح کرد: برفگیر بودن برخی محورهای مواصلاتی استان قزوین ایجاب می کند برای فصل زمستان هم چاره اندیشی کنیم.

وی در باره نصب سیستم هوشمند در اتوبوسها گفت: با نصب سیستم هوشمند بر روی اتوبوسهای مسافربری انقلابی در ترافیک جاده ای کشور رخ خواهد داد و با نظارت و کنترل دقیق رانندگان خودروهای عمومی گامی در مسیر سلامت و ایمنی مسافران برداشته خواهد شد.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا اظهارداشت: این طرح در مسیر تهران به شیراز در ۸۰۰ دستگاه اتوبوس عمومی آغاز شده که همه تخلفات رانندگان ثبت و ضبط می شوند و اعمال قانون بسرعت صورت خواهد گرفت که با این کار میزان سوانح بشدت کاهش می یابد.


قاسمیان ادامه داد: استان قزوین شاهراه مواصلاتی بوده و با ارتباط با استان‌های مختلف کشور دارای جایگاه ملی است لذا باید طرح‌ها و برنامه‌های ایمن‌سازی برای استان اجرا شود تا شاهد سوانح در استان قزوین نباشیم.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور یادآورشد: در طول سالهای ۸۵ تا ۹۳ با ارزیابی انجام شده تعداد کشته های سوانح جاده ای هفت هزار و ۳۵۷ نفر بوده که شاهد کاهش ۳۸ درصدی هستیم که در استان قزوین این میزان ۱۶ درصد گزارش شده است.

سرهنگ قاسمیان اظهارداشت: به منظور برخورد با رفتارهای حادثه ساز در سال ۹۲ تعداد ۸۷ هزار برگ جریمه صادر شد که این تعداد در سال گذشته به ۸۸ هزار و ۳۳۲ برگ رسید و رانندگان متخلف اعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: مهمترین عامل بروز سوانح بی توجهی به جلو بامیزان ۲۹.۹ درصد است که این وضعیت در استان قزوین بسیار بالاست و به ۶۱.۵ درصد می رسد.

وی گفت: راههای استان قزوین با ارتباط استانهای مختلف دارای جایگاه ملی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوانیم با اجرای طرح های ایمن سازی زمینه تردد آسان و بدون حادثه شهروندان را فراهم کنیم.

جانشین فرمانده پلیس راه راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه  در کل کشور حدود ۶۲ درصد سوانح در جاده های اصلی و ۴۷ درصد در راههای فرعی رخ می دهد اضافه کرد : در استان قزوین  ۸۱ درصد سوانح در جاده های اصلی و ۱۷ درصد در راههای فرعی است.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۳۰ ساله سرهنگ بهرام زینلی رئیس سابق، نصرالله بیگلری به عنوان رئیس چدید پلیس راه استان قزوین معرفی شد.
انتهای پيام/


برچسب ها: نصب ، تکمیل ، دوربین ، تصویری ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.