سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ای بی سی نیوز: به خطر افتادن آینده انتخاباتی ترامپ با کناره‌گیری مدیر ستاد تبلیغاتی

ماجرای کناره‌گیری مدیر ستاد تبلیغاتی "دونالد ترامپ" شایعات زیادی را درباره تیم انتخاباتی این نامزد جمهوری‌خواه به راه انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ پایگاه اینترنتی شبکه ای بی سی نیوز در گزارشی به قلم "کانداس اسمیت" و "جان سانتوچی" در باره علت کناره‌گیری ناگهانی " کوری لواندوفسکی،" مدیر ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، نوشت: ترامپ دوشنبه صبح با لواندوفسکی دیده شد و به نظر نمی‌رسید مشکلی میان ان دو وجود داشته باشد؛ اما ناگهان در پایان روز خبر برکناری لواندوفسکی و خروج او از برج ترامپ در خبرگزاری‌ها منتشر شد. لواندوفسکی از روزهای نخست تشکیل ستاد انتخاباتی ترامپ با او بود و مشخص نیست چرا در روزهایی که پیشتازی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه قطعی شده و زمان کوتاهی تا برگزاری انتخابات نهایی فرصت باقی مانده است، لواندوفسکی از سوی ترامپ کنار گذاشته شد.

برخی منابع داخلی در ستاد انتخاباتی ترامپ فاش کردند لواندوفسکی از مدتها پیش با ترامپ دچار اختلاف شده بود و دشمنی وی با "پال منافورت،" رئیس جدید ستاد انتخاباتی ترامپ، بر کسی پوشیده نبود. این دو بارها در خفا و در انظار عمومی سعی در تخریب شخصیتی دیگر کردند. این منابع اظهار داشتند لواندوفسکی بارها مانع از استخدام کارمندان جدید بوسیله منافورت شد. بود.هنوز چند دقیقه از برکناری لواندوفسکی نگذشته بود که "مایکل کاپوتو،" یکی از دوستان نزدیک "منافورت" این تصویر را در صفحه توییتر خود گذاشت:


برخی منابع مدعی شدند لواندوفسکی درصدد توطئه‌چینی درمورد داماد ترامپ -همسر ایوانکا- بود زیرا او در ستاد تبلیغاتی پدرزنش قدرت نفوذ بسیاری داشت. لواندوفسکی بلافاصله پس از شنیدن این خبر، آن را تکذیب کرد و اطمینان داد روابط دوستانه‌ای با خانواده ترامپ و فرزندانش دارد.
ترامپ این اواخر از پسر ارشد خود مشاوره دریافت می‌کرد و تلاش می‌کرد با همفکری همه فرزندانش مبارزات انتخابی خود را پیش ببرد. در این شرایط لواندوفسکی فقط از اسم ریاست ستاد تبلیغاتی ترامپ بهره می‌برد و عملا اجازه دخالت در هیچ تصمیم‌گیری مهمی را نمی‌یافت. شاید همین رفتارهای ترامپ بود که موجب شد وی در اغلب نظرسنجی‌های چند هفته اخیر، پشت سر "هیلاری کلینتون،" نامزد پیشتاز حزب دموکرات، قرار بگیرد. 



ترامپ به دلیل اظهارات تند و جنجالی‌اش مشهور و خبرساز است و لواندوفسکی ظاهرا به شیوه برخوردش با اهل رسانه. در یک ویدئویی که از وی منتشر شد، لواندوفسکی بازوی زن خبرنگاری را می کشد تا او را از سر راه دونالد ترامپ کنار بکشد.

براساس قانون فلوریدا، دست زدن یا ضربه زدن به شخصی بر خلاف میل او جرم است. این جرم می‌تواند حداکثر موجب محکوم شدن به یک سال زندان یا جریمۀ نقدی یک هزار دلاری شخص متهم شود.

لواندوفسکی خود را تسلیم پلیس کرد و مأموران پس از تفهیم اتهام و الزام وی به حضور در دادگاه، وی را آزاد کردند. دادگاه اولیه این پرونده 15 اردیبهشت  برگزار شد. با توجه به حمایت ترامپ از مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، لواندوفسکی نهایتا تبرئه شد..


هنوز هیچ دلیل مشخصی برای تصمیم لواندوفسکی ارائه نشده است.
‎ نیویورک تایمز نوشته است برنامه ریزی برای مبارزات انتخاباتی باید بر اساس الزامات انتخابات سراسری تغییر کند.


لواندوفسکی در حالی مقام خود را ترک کرده است که ترامپ از سوی اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه به دلیل اظهارات تند و موضع سیاسی‌اش در قبال موضوع مهاجرت مورد انتقاد قرار دارد.
ترامپ به ویژه پس از حمله مرگبار هفته پیش به باشگاه شبانه اورلندو از سوی اعضای حزب شدیدا مورد انتقاد گرفت.
او پس از وقوع این حمله یک بار دیگر خواستار منع مهاجرت مسلمانان به آمریکا شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.