سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب "کعبه دلها" و «ترجمه منظوم قرآن" درسنندج

همزمان با ماه مبارک رمضان ودر دوازدهمین محفل ادبی "حدیث باب عشق" ازدو کتاب "کعبه دلها" و «ترجمه منظوم قرآن" به زبان کُردی و فارسی با حضور شاعران استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در این مراسم گفت: از سال ۸۸ محافل ادبی حدیث باب عشق با همکاری حوزه هنری در استان آغاز و هر ساله در مناسبت‌های مختلفی برگزار شده است.

حجت الاسلام علی رستمی افزود: هدف از برگزاری این محفل تهیه اشعار غنی برای مداحان استان از میان اشعار آیینی شاعران استان است.

وی به فعالیت کانون مداحان استان کردستان اشاره کردو گفت: ۵۹۱ مداح در سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی شده و به فعالیت مداحی مشغول هستند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه ۶۱۰ هیات مذهبی در استان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در شهرهای سنندج، قروه، بیجار و کامیاراننیز "مجمع ذاکرین " فعالیت می‌کند و تربیت نسل جوان را در راستای مداحی انجام می‌دهد.

گفتنی است، این آیین با دف نوازی و آیین مداحی و رونمایی از دو اثر ادبی فاخر شامل ترجمه کُردی و فارسی قرآن کریم به شعر و کتاب شعر کعبه دلها همراه بود و در پایان از شاعران و مداحان برتر استان کردستان با اهدای لوح قدردانی شد.
ترجمه قرآن کریم به شعر و به دو زبان کُردی و فارسی توسط شاعر برجسته کردستانی ناصر روشن و کتاب شعر کعبه دلها توسط شاعر معاصر کرد منصور ملاولی به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.