سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

اهمیت حضور زنان در جامعه امری لازم در جهت توسعه است

دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه، فعالیت و ایفای نقش بانوان را در اجتماع، امری لازم در جهت رشد و توسعه برشمرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتر مریم کریمیان بستانی افزود: قلب جامعه در سینه خانواده میتپد از همینروصعود یا سقوط هر جامعهای را باید به چگونگی جایگاه و منزلت اجتماعی زنان نسبت داد.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود گذشت سالهای طولانی از انقلاب صنعتی و توسعه انسانی هنوز هم با اجحاف و تبعیض نسبت به زنان، آنان را به مثابه «نیمه خاموش جهان» تصور میکنند.

عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: زنان نیمی از پیکره اجتماع بوده و در سازندگی و پرورش نیمه دیگر نیز نقش دارند. جامعهای که به این نیمه و مسائل و مشکلات آن توجه نکند و راههای پیشرفت و ترقی این نیمه را هموار نسازد، هیچگاه نمیتواند به توسعهای همه جانبه دست یابد.

کریمیان بستانی تأکید کرد: مشارکت زنان در جامعه باعث میشود که آنان از بینش بازتر و آگاهانهتری برخوردار شوند و در رفع مسائل اجتماعی و خانوادگی بهتر بکوشند.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.