سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بهره‌برداری از پایانه مسافری مرز شلمچه تا پایان تیرماه

پایانه مسافری مرز شلمچه تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می رسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر  در جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهرگفت: به منظور خدمت رسانی مناسب و تسهیل امور زائران اربعین حسینی(ع) ۹ کمیته شامل امنیت و انتظامی، فرهنگی و آموزشی، اسکان و تغذیه و اعزام، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، خدمات شهری، زیرساخت ها و امداد و نجات تشکیل شده، مسئول و اعضای هر کمیته مشخص و شرح وظایف آنان در قالب لوح فشرده به روسای کمیته ها تحویل داده شد.

ولی اله حیاتی از ورود استان های فارس، تهران و کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان های معین خرمشهر در اربعین امسال خبر داد و افزود: مسئولان کمیته های ستاد اربعین باید در راستای رفع نواقص و کاستی ها، نسبت به برقراری ارتباط و تعامل  با استان ها و شهرستان های معین خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور امسال رئیس ستاد اربعین در کشور و ریاست این ستاد در استان بر عهده استاندار است، از ابلاغ دستورالعمل جامع ستاد اربعین کشور به استان و از استان به ستاد شهرستان خبر داد.

فرماندار خرمشهر با تاکید بر اینکه مسئولان کمیته باید با همتاهای خود در شهرستان های معین و مدیران کل خود به عنوان روسای کمیته استانی تعامل مستمر داشته باشند، گفت: این ستاد، ستاد سیاستگذاری است و مشکلات هر کمیته باید در قالب کمیته های استانی بررسی و رفع  شود و رونوشت مشکلات موجود را به فرمانداری به عنوان مسئول ستاد بفرستند.

حیاتی افزود: پایانه شلمچه به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور با عراق به وسعت هشت هزار مترمربع و دارای  ۱۸ گیت ورودی و خروجی، در تیرماه به بهره برداری می رسد که امسال با وجود این پایانه شاهد پوشش روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در اربعین حسینی خواهیم بود .

وی همچنین از احداث پارکینیگ بزرگی با استفاده از ظرفیت شهرستان معین در شهرستان خبر داد و گفت: با تعریف این پارکینگ و تعبیه دو دور برگردان شاهد کمتر شدن گره های ترافیکی  در سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.