سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی بانک سلول های بنیادی خون ساز در اصفهان

بانک سلول های بنیادی خون ساز ( پیوند مغز اسخوان )در بیمارستان سیدالشهدا (ع) اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این بانک با هدف اهدای سلول های بنیادی برای پیوند به افراد مبتلا به بیماری های صعب العلاج مانند سرطان و ژنتیکی راه اندازی شد.
پیوند سلول های بنیادی خون ساز یک راه درمانی موثر برای درمان سرطان ها و بیماری های ژنتیکی است که برای انجام این پیوند لازم است فردی با ژن های مشابه از نظر سیستم خاصی در بدن که اچ ال ای (HLA) یا همان ' سیستم سازگاری نسجی ' نامیده می شود، سلول بنیادی سالم به بیمار اهدا کند.
فوق تخصص بیماری های خون و سرطان اطفال بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: پیوند سلول های بنیادی، راهکار نهایی و تنها راه زنده ماندن یک انسان در مرحله ای از درمان است.
دکتر سعید یوسفیان افزود: بانک سلول های بنیادی علاوه بر اینکه باعث می شود یک بیمار، فرد اهدا کننده سلول بنیادی را در داخل کشور پیدا کند از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.
این پزشک متخصص با بیان اینکه تا کنون هشت بانک سلول بنیادی در تهران، مشهد، شیراز، تبریز و کرمانشاه راه اندازی شده بود، اظهار داشت امروز نهمین بانک در اصفهان راه اندازی شد.
یوسفیان شرایط افراد اهدا کننده را سن 18 تا 55، تابعیت ایرانی و بدون بیماری های جسمی و روانی عنوان و اضافه کرد: از امروز هر فردی که داوطلب شود، اطلاعات وی در بانک اصفهان ثبت می شود و اگر اچ ال ای (HLA)وی با بیماری تطابق داشت، وی برای اهدای سلول بنیادی فرا خوانده می شود.
این پزشک تاکید کرد: اهدای سلول بنیادی هیچ عارضه ای برای فرد اهدا کننده بهمراه ندارد و تا کنون گزارشی مبنی بر وجود عارضه در این کار در دنیا ثبت نشده است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.