سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی حسینی خبرداد؛

سوریه اولین مقصد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: سوریه اولین مقصد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خواهد بود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در خصوص جلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اتفاق اعضا در این جلسه حضور داشتند و موضوعات مهمی از جمله اولویت های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد.
 
وی افزود: در این جلسه آئین نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرائت و به تصویب هیئت رئیسه رسید و مرحله بعد در صحن کمیسیون این آئین نامه باید به تصویب برسد. در این آئین نامه چهارچوب فعالیت های کمیسیون و کارگروه ها و نحوه مشارکت اعضا مشخص شده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اولویت هایی که هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعیین کرد، سفر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه بود که اولین سفر کمیسیون امنیت ملی به سوریه نشان دهنده حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت است.
 
نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس دهم گفت: فردا ساعت 7 صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جلسه خواهد داشت که در جلسه فردا آئین نامه داخلی که مصوب هیئت رئیسه است به بحث اعضای کمیسیون گذارده خواهد شد.
 
نقوی حسینی گفت: در جلسه فردا نحوه تشکیل کارگروه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث قرار می گیرد. 3 کمیته اصلی با نام های کمیته سیاست خارجی، کمیته امنیت و کمیته دفاعی وجود دارد که در کنار آن ها تعدادی کمیته فرعی نیز وجود دارد.
 
وی افزود: یکی از کمیته های فرعی که امروز پیشنهاد شد و به تصویب هم رسید، تشکیل کمیته هسته ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چون در حال اجرای برجام هستیم و نظارت اجرای برجام بر عهده این کمیسیون است و هر 6 ماه یکبار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید گزارش خود را به صحن علنی مجلس بدهد، به همین جهت کمیته هسته ای تشکیل می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.