سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تخریب بافت ها ی بدن بر اثر ورزش درهوای آلوده

یک فوق تخصص ورزش درمانی گفت: فعالیت بدنی شدید در فضایی که ریزگردها در آن وجود دارد مشکلاتی را پیش‌روی سلامت انسان قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام آهنجان گفت: بروز این مشکلات جدی است، تا آنجا که حتی می‌تواند تخریب کننده و آسیب‌زننده به بافت‌ها نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش کردن در هوایی که در وضعیت هشدار باشد دستگاه‌های تنفسی و قلب و عروق بدن را در معرض آسیب قرار خواهد داد، گفت: توصیه می‌شود ورزشکاران در هوای ناسالم فعالیت بدنی خود را متوقف کرده و در صورتی که انجام فعالیت ورزشی برای فرد ضرورت داشته باشد باید از انجام فعالیت سنگین صرف‌نظر کند.

آهنجان با بیان اینکه دم عمیق در هوای ناسالم منجر به مسدود شدن حبابچه‌های کیسه‌های هوایی خواهد شد، گفت: ناسالم بودن اکسیژن دریافتی صرف نظر از اینکه اکسیژن را در اختیار بدن قرار نمی‌دهد، در افراد ایجاد مشکلات جدی خواهد کرد.

این فوق تخصص ورزش درمانی با تاکید بر اینکه ورزش کردن و فعالیت بدنی میزان دم و بازدم را در افراد افزایش می‌دهد، افزود: دم و بازدم بیشتر در هوای آلوده به ریزگردها باعث تخریب اندام‌های بدن خواهد شد.

به گفته آهنجان کمبود اکسیژن و یا نبود اکسیزن سالم می‌تواند گاه حتی منجر به بروز مشکلات مغزی نظیر سکته مغزی هم بشود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تخریب ، بافت ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.