سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

بهره مندی 85 درصد روستاهای شهرستان بافق از آب آشامیدنی سالم

85 درصد روستاهای شهرستان بافق از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر آب و فاضلاب روستایی بافق گفت: ۸۵ درصد از روستاهای این شهرستان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

جواد فلاح افزود: در حال حاضر آب آشامیدنی ۷۲ روستای این شهرستان از طریق ۱۰ حلقه چاه، دو رشته قنات و برخی هم از تاسیسات آب شهری بافق تامین می شوند.

مدیرآبفار بافق تعدادمشترکین این شهرستان را ۶ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: آب مورد نیاز مشترکین توسط ۵۰۰ کیلو متر خط انتقال و شبکه داخلی، ۲۴ باب مخزن، ۱۲ ایستگاه پمپاژ در قالب چهار مجتمع آبرسانی، انتقال و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه درسال ۹۴ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب تولید شده است تصریح کرد: بررسی های مصرف نشان می دهد که از این میزان ۹۷۰ هزار مترمکعب معادل ۲۳ درصد هدر رفت آب داشته ایم.

فلاح گفت:  با توجه به هزینه های تولید، استحصال، پراکندگی روستاها، پمپاژ  و... نرخ تمام شده هر متر مکعب آب ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال است.

وی ادامه داد: قیمت فروش برای واحدهای مسکونی دو هزار و ۴۳۰ و برای کلیه مصارف سه هزار و ۶۴۰ ریال به ازاء هرمتر مکعب محاسبه و دریافت می شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بافق، افزایش نرخ آب روستایی سال ۹۴ را ۳۰ درصد عنوان و بیان کرد: این در حالی است که قیمت آب شهری درهمین سال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی از تهیه و نصب دستگاهای آب شیرین کن در ۶ روستای منطقه خبر داد و بیان کرد: این دستگاهها در شبانه روز مقدار۱۹۰ متر مکعب، آب با کیفیت را در اختیار ساکنین شش روستا قرار می دهند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.