سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

فعالیت 600 شاعر در قالب ۴ انجمن ادبی در زنجان

600 شاعر استان زنجان در قالب چهار انجمن ادبی فریاد، اشراق ، قزل اوزن و صراط در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم شعر خوانی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،گفت: این گردهمایی برای سومین بار است که محقق می‌شود، توجه مسئولان به حوزه شعر تاثیر بسزایی در حمایت معنوی فعالان به این عرصه خواهد داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر بفرد مراسم اجرایی توسط انجمن‌های ادبی گفت: وجود وحدت و همدلی در انجمن‌های ادبی کم نظیر و مثال زدنی است.

قاسمی با اعلام اینکه این انجمن‌ها با هزینه‌های اندک همواره برنامه‌های فاخری را خلق کرده‌اند، تصریح کرد: همین امر سبب شده است انجمن‌های ادبی استان در سطوح ملی هم با موفقیت ظاهر شوند و به شکل ارزشمندی بدرخشند.

این مسئول به خلق آثار ارزشمند شاعران استان اشاره کرد و افزود: کتاب "فرصت‌های آفتابی" کاری از انجمن ادبی فریاد بالغ بر٧٩ اثر از ٧٩ شاعر استان و کتاب فاخر "غزل غزل لری" کاری از انجمن ادبی قزل اوزن شامل ٤٠٠ اثر از ٤٠٠ شاعر استان از جمله این آثار ارزشمند هستند.

مراسم شعرخوانی با حضور جمعی از مسؤلان شهرستان برگزار شد و شاعران پیشکسوت و جوان به شعر خوانی با مضامین مختلف از جمله موضوعات عاشورائی، شهدای مدافع حرم، در مدح حضرت امیر(ع) پرداختند که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

این مراسم که تا لحظات افطار در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می‌شد با ضیافت افطار با حضور شاعران و مسؤلان فرهنگی زنجان به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.