سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

خبر اخراج کارگران متروی اهواز تکذیب شد

مدير روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: 300 کارگر متروي اهواز اخراج نشده اند و پيمانکار موظف است بعد از فعال شدن دوباره طرح آن ها را به کار بازگرداند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سيدنور محمدپور اظهار کرد: پيمانکار متروي اهواز (شرکت کيسون) مدعي شده بود که به علت کمبود اعتبار نمي تواند به کار ادامه دهد و بخشي از طرح را تعطيل کرده است.

وي افزود: کارگران بيکار شده در اين طرح درخواست بيمه بيکاري کردند که بعد از تشکيل جلسات، مقرر شد تا زماني که آن بخش هاي مترو تعطيل است، کارگران از بيمه بيکاري استفاده کنند.

مدير روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان با تاکيد بر اينکه حکم اخراج کارگران متروي اهواز تنفيذ نشده است، اذعان داشت: مقرر شد بعد از فعال شدن مجدد طرح مترو اين کارگران بازگشت به کار شوند.

محمدپور همچنين موضوع بيش تر پرونده هاي اختلافات کارگري را براي دريافت حقوق و مزايا عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت اثبات حقانيت کارگر، ما مي توانيم از اموال و دارايي هاي شرکت ها حقوق کارگران را برداشت کنيم اما کارگران خوزستاني آنقدر فهيم هستند که در بيش تر مواقع به اين امر رضايت نمي دهد به طور مثال کارگران لوله سازي خوزستان حاضر به حراج ماشين آلات کارخانه در قبال دريافت مطالبات خود نشدند.

خانه کارگر خوزستان آذر 94 از اخراج غيرقانوني بيش از 300 کارگر متروي اهواز که زيرپوشش پيمانکار اين طرح (شرکت چيني کيسون) کار مي کردند، خبر داده بود.

شرکت کيسون به علت مشکلات مالي حاضر به پرداخت مطالبات اين کارگران نبود که منجر به برگزاري چند  تجمع شده بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.