سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تماسی تلفنی؛

وانگ ئی: آمریکا در امور داخلی ما دخالت نکند/ کری: از استقلال تبت حمایت نمی‌کنیم

وزیر خارجه چین اعلام کرد آمریکا نباید در خصوص مسائل مربوط به تبت، در امور داخلی این کشور دخالت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ ئی امروز شنبه در تماس تلفنی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، خود اعلام کرد این کشور نباید در خصوص مسائل مربوط به تبت در امور داخلی این کشور دخالت کند. 

به موجب متن این مکالمه تلفنی که بر روی وب سایت وزارت امور خارجه چین منتشر شده است، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی وی آمده است: جان کری نیز تایید کرد که در سیاست آمریکا مبنی بر اینکه تبت بخشی از چین است هیچ تغییری حاصل نشده و آمریکا از استقلال تبت حمایت نمی‌کند. 

این تماس تلفنی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت، در هفته گذشته، در کاخ سفید برقرار شد. 

چین دالایی لاما را یک جدایی طلب خطرناک قلمداد می‌کند. این نشست در حالی برگزار شد که مناسبات چین و آمریکا بر سر ادعاهای ارضی پکن در دریای چین شرقی با تنش‌هایی همراه بوده است. 

به موجب گزارش وزارت امور خارجه چین، وانگ ئی و کری در این گفتگوی تلفنی همچنین درباره موفقیت مذاکرات دوجانبه راهبردی و اقتصادی که اخیرا در پکن پایان یافت، بحث و تبادل نظر کردند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.