سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسعودی پس از گزارش وزیر بهداشت:

افزایش آمار سرطان در کشور نگران کننده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزایش آمار سرطان در کشور نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر مسعودی در واکنش به گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس گفت: از وزیر بهداشت برای ارائه گزارش فعالیت‌ وزارتخانه خود متشکریم.

وی با بیان اینکه توجه به برخی نکات در حوزه سلامت ضروری است، بیان داشت: هنوز در جامعه اسلامی ما روستاهای زیادی وجود دارند که مردم باید در وقت اداری و روزهای غیرتعطیل بیمار شوند چرا که در زمان تعطیلی درمانگاه و درمان هم تعطیل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دهستان‌ها از وجود  آمبولانس محرومند تأکید کرد: به عنوان مثال در شهری که مسجد جامعش سابقه بیش از هزار سال دارد مردم برای مداوای برخی بیماری‌های معمولی باید به شهرهای بزرگ و همجوار مراجعه کنند که این مسئله خود مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

مسعودی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در کشور اسلامی ما به علت کمبود دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی زنان ما مجبورند به متخصص مرد مراجعه کنند و یا باید از خیر آن موضوع بگذرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متأسفانه به مسئله پیشگیری قبل از درمان کمتر توجه می‌شود، گفت: با این حال باید فرهنگ مصرف دارو و کیفیت نسخه نویسی مورد توجه مسئولین بهداشت و درمان کشور قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید طب سنتی اهمیت داده شود، اظهار داشت: بدون شک این داروها ضرر کمتری دارند که می‌توانند در سبد دارویی مردم قرار گیرند.

مسعودی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمار سرطان در کشور افزایش یافته  که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.