سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

کم‌آبی دلیل کاهش اراضی زیر کشت گرمسار

هم‌اکنون سطح زیر کشت در این شهرستان 12 هزار هکتار است اما در سالیان قبل 30 هزار هکتار بوده و این کاهش نشان دهنده کاهش منابع‌آبی در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار؛ فرماندار گرمسار گفت: معضل کم‌آبی اگر چه در همه جای دنیا و از جمله کشورمان کم و بیش احساس می‌شود اما این مهم در شهرستان گرمسار و استان سمنان بسیار جدی است.

داریوش طاهری با اشاره به اهمیت کشاورزی در بخش ایوانکی و کمبود منابع آبی در آن افزود: مشکل کم آبی در بخش ایوانکی در حال آسیب‌زدن به این بخش است و در حال حاضر شاهد افت محسوس آب‌های زیرزمینی و ترک خوردگی و فرورفتگی زمین در این بخش هستیم.

وی تصریح کرد: روزگاری خربزه ایوانکی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شده اما امروز هیچ اثری از خربزه ایوانکی باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: برای تامین آب ایوانیکی نیز دو پروژه آبرسانی تعریف شده که یک پروژه آن؛ انتقال آب از تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی است که حدود هفتاد و پنج لیتر در ثانیه آب تامین می‌کند و طرح دوم انتقال آب از چاه‌های سه‌گانه آلویک به ایوانکی است که دو چاه آن با دبی 40 لیتر بر ثانیه راه‌اندازی شده است.

فرماندار گرمسار اظهار داشت: هم‌اکنون سطح زیر کشت کشاورزی در شهرستان گرمسار 12 هزار هکتار است در حالی که ایم رقم در سالیان قبل 30 هزار هکتار بوده و این کاهش سطح اراضی زیرکشت نشان دهنده کاهش منابع‌آبی در این منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین آب شرب شهرستان مشکل جدی وجود ندارد و آب مورد نیاز برای شهر گرمسار از از طریق سد نمرود تامین می‌شود که هم اکنون این سد بیش از 20 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: کم آبی ، کاهش ، زیر کشت ، گرمسار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.