سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در اراک

دو گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه 70 قله اراک دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک از دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده خبر داد.
 
 مجتبی فتاحی افزود: این دو تیم در 48 ساعت گذشته در مناطق هفتاد قله دستگیر و از این افراد یک لاشه قوچ وحشی و یک لاشه میش وحشی کشف و ضبط شده است.
 
وی بیان کرد: از متهمان دستگیر شده در این منطقه یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو غیر مجاز و یک قبضه سلاح گلوله زنی 270 دارای مجوز نیز کشف شده است.
مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک عنوان کرد: پرونده متخلفان به مقام های قضایی تحویل و درحال پیگیری است.
 
منطقه حفاظت شده هفتاد قله به مساحت 97 هزار و 407 هکتار است که شامل دو محدوده شمالی و جنوبی می باشد که محدوده شمالی در برگیرنده بخش های عمده ارتفاعات هفتاد قله و دره های سیبک و چکاب است و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه ای حیات وحش است. 
 
منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک از اولین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است که از پیکره ای کوهستانی و در گسترده ای از تپه ماهورها و دشت ها قرار دارد.
 
رشته کوه هفتاد قله که بلندترین قله آن با ارتفاع دو هزار و 686 متر در جهت شمال غربی - جنوب شرقی امتداد دارد مهمترین رشته کوه منطقه و کوه برف شاه با ارتفاع دو هزار و 393 متر بلندترین قله منطقه است. 
 
کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، تشی ( جوجه تیغی)و روباه از پستانداران این منطقه محسوب می شوند و چند نوع افعی، مارآبی و لاک پشت نیز در این منطقه دیده شده است. 
 
انتهای پیام/ ف
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.