سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باز پس گیری2300هکتار عرصه ملی کهگیلویه وبویراحمد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد یکی از مهمترین ماموریت های دستگاه قضایی این استان را مبارزه قاطع به دور از فشارهای تحمیلی با بروز پدیده زمین خواری دانست .

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: حدود یک هزارو 950 هکتار در قالب اعمال تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و مابقی نیز از طریق احکام قضایی بوده است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نیز تاکنون بدون کمترین ملاحظه کاری و مسامحه ای به طور جدی وارد عرصه مقابله با این پدیده شده است.

مزارعی تصریح کرد: در بسیاری موارد مبارزه با زمین خواری به ویژه هنگام اجرای احکام قضایی، مقاومت ها و نفوذ برخی افراد ذی نفوذ حتی به قیمت متهم کردن دستگاه قضایی و دستگاه های متولی در این راستا وجود داشته است.

وی یادآور شد: هیچ فرد حقیقی و حقوقی ، دستگاه قضایی و مدیریت این حوزه را حاشیه امنی برای ارتکاب جرم و برخورد مسامحه گونه این دستگاه در قبال ارتکاب جرم و یا تخلفی برای خود تلقی نکند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برخی مصادیق زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهرها و روستاهای این استان، گفت: هرگونه خدمات دهی به این گونه ساختمان ها جرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در صورت ارائه خدمات از سوی دستگاه های خدمات رسان نیز با مدیران این نهادها به عنوان تسهیل کننده جرم برخورد قضایی می شود.

وی با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی به هیچ وجه مچ گیری و تخریب نیست خواستار ورود جدی دستگاه های متولی و مربوطه برای مبارزه قاطع با پدیده زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال در بخش های مختلف شد.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین ماموریت های مهم دادستانی مرکز استان و دستگاه قضایی نیز ورود قاطعانه به موضوع تغییر کاربری های غیرمجاز و ساخت باغ شهرهای اطراف شهر یاسوج خواهد بود.

رئیس کل دادگستری کهیلویه وبویراحمد همچنین از کاهش چهاردرصدی ورودی پرونده ها به بخش های مختلف قضایی ظرف یک سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ورودی پرونده ها در سال 93 به دادگاه‌های استان، 111 هزار و 365 فقره بود و در سال 94 نیز شمار پرونده های ورودی به حدود107 هزار و 381 مورد کاهش یافت.

وی افزود: میزان کاهش ورودی پرونده ها در سال 94 نسبت به سال 93 حدود چهار هزارو 273 فقره پرونده در حوزه های مختلف بود.

وی با اشاره به میزان خروجی پرونده‌ها از دادگاه‌های استان نیز گفت: در سال گذشته بیش از 111 هزار و 129 فقره پرونده در دادگاه های این استان مختومه شد که افزون بر دو هزار و 399 مورد آن مربوط به موجودی سال 93 بود.

وی ابراز داشت: دستگاه قضایی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه کاهش ورودی پرونده ها از رتبه 22 تا 27 کشوری در سالهای 91 تا 93 به کمتر از 15 در سال گذشته رسید.

وی کاهش میزان 20 درصدی سرقت، 40 درصدی نزاع های دسته جمعی و 22 درصدی نزاع فردی را از دیگر دستاوردهای حوزه های قضایی این استان ظرف یک سال گذشته اعلام کرد.

مزارعی قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با اخلال گران، افراد شرور و بر هم زنندگان نظم عمومی در جامعه را یادآور شد و گفت: اولویت نخست در این راستا حاملان سلاح های سرد و یاگرم است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته نیز پنج نفر از متجاوزان به عنف و حرمت شکنان قانون و شرع به دار مجازات آویخته شدند.

وی با اشاره به کاهش قابل محسوس جرائم در کهگیلویه وبویراحمد و برخورد قاطع و بازدارنده دستگاه قضایی در این راستا ، گفت: هم اکنون شمار پرونده های این نوع جرائم در استان کمتر از پنج مورد است.

وی برخی تنگ‌نظری‌ها از سوی مدیران را ظلم و در عین حال عمده ترین مشکل در استان بویژه برای جلوگیری از ورود سرمایه گذاران دانست و گفت: به نظر می رسد گزارش و تخریب علیه یکدیگر روحیه غالب در این استان است.

وی برخورد قاطع با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان را یادآورشد و افزود: افرادی که حرمت این ماه را گستاخنه بشکنند حرمتشان نیز شکسته خواهد شد و تا قبل از پایان این ماه باید احکام آنها صادر شود.

وی گفت: دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به حمل سلاح غیرمجاز در انظار عمومی کنند و استفاده غیرمجاز از سلاح مجاز و یا غیرمجاز کند برخورد قاطع خواهد کرد.
 

انتهای پیام /ف - س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.