سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

آیا شرکت‌های اینترنتی سر شما کلاه می‌گذارند؟

با دسترسی روزافزون کاربران به اینترنت و گسترش شرکت‌های اینترنتی، همزمان نارضایتی کاربران از ارائۀ خدمات این شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پیشرفت علم و فناوری و گسترش استفاده از اینترنت در فضای مجازی و دسترسی اکثر افراد به اینترنت، کار شرکت‌های اینترنتی نیز رونق گرفت. شرکت‌هایی که برای نباختن قافیه به رقبای خود، دست به تبلیغات فراوان زدند تا برای خود مشتری جذب کنند. حال اینکه با توجه به کارآیی این شرکت‌ها این تبلیغات تا چه حد با واقعیت مطابقت دارد بماند.

اختلال، کیفیت نامطلوب، قیمت بالا در مقابل سرعت پایین، عدم سرویس‌دهی یک ساله و متناوب، کم‌فروشی و پریدن ناگهانی حجم اینترنت کاربران، عدم پاسخگویی مناسب مراکز پشتیبانی، قطع و وصل‌های مکرر و طولانی اینترنت، کاهش حجم اینترنت و ... از مواردی است که معمولاً کاربرانی که  اینترنت خود را از این شرکت‌ها تهیه می‌کنند نسبت به آن احساس نارضایتی می‌کنند. این در حالی است که شرکت‌های مذکور همواره در تبلیغاتشان از کیفیت مطلوب اینترنت، سرعت بالا و عدم قطعی آن سخن می‌گویند. البته بی‌انصافی است اگر بخواهیم این موارد را به همۀ شرکتهای اینترنتی نسبت دهیم. قطعاً در این بین هستند شرکت‌هایی که سعی می‌کنند تا حد ممکن خدمات بهتری را به کاربران ارائه دهند.

شاید برای شما هم پیش آمده که حجم مشخصی از اینترنت را برای زمان مشخصی مثلاً چند ماه یا یک سال خریداری کرده‌اید، اما پس از گذشت مدت کمی حجم اینترنت‌تان به‌سرعت تمام شده بدون اینکه استفادۀ خاصی از آن کرده باشید یا مثلاً فایل خاصی با حجم بالا دانلود کرده باشید. به‌ناچار با مرکز پشتیبانی شرکت تماس گرفته‌اید و بدون اینکه مشکلتان حل شده باشد و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت کرده باشد، گوشی را گذاشته‌اید. اینجاست که دستتان به هیچ جا بند نیست و علاوه بر پول، اعتمادتان را نیز از دست داده‌اید.

برای اینکه چنین لحظه‌ای را تجربه نکنید حتماً راهکارهایی وجود دارد. معمولاً "سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی" که بر عملکرد این شرکتها نظارت دارد هر سال عملکرد این شرکتها را رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی بر اساس شاخصهای ارزیابی شامل تعرفه، کیفیت، پشتیبانی، توافقنامه سطح خدمات (SLA)، شبکه فروش و تمرکز بر نظرسنجی از کاربران انجام شده است.

بنابراین پیش از اقدام به خرید از هر کدام از سرویس‌دهندگان خدمات می‌توانید سایقۀ آنها را بررسی کنید و یا از تجربیات دیگران استفاده کنید. نکته‌ای که در این رابطه به شما کمک می‌کند نظرات کاربران مختلفی است که از شرکت‌های مختلف اینترنتی خرید کرده‌اند. با یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت می‌توانید به این نظرات دسترسی پیدا کنید.

البته ممکن است همیشه ایراد ار شرکت‌های اینترنتی نباشد. و اختلال در اینترنت شما دلایل دیگری داشته باشد؛ اول اینکه ممکن است شخص یا اشخاص دیگری در حال استفاده از اینترنت شما باشند که باعث افت سرعت آن شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید فقط خودتان هستید که به پسورد اینترنتتان دسترسی دارید نه کس دیگری می‌توانید به ترتیبی که اینجا توضیح داده شده عمل کنید تا اطمینان حاصل کنید.

دوم اینکه ميليون ها كاربر براي استفاده هاي گوناگون خود از اينترنت از سرويس هاي adsl و يا وايمكس استفاده مي كنند. تعدي كاربران از طرفي ممكن است باعث كاهش سرعت ساير مشتركين شود كه به همين علت در برخي موارد شاهد سرعت پايين هنگام بارگذاري صفحات مي شويم.

بنابراین دومین کاری که می‌توانید بکنید این است که سرعت واقعی اینترنت خود را بسنجید. برای این کار نیز می‌توانید طبق توضیحاتی که اینجا داده شده است عمل کنید.

گزارش از زهرا زادفرج

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
وای بر کم فروشان...
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
حلال نیست که...