سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت اپلیکیشن جدید برای جلوگیری از معلمان خیالی در مکاتب

مصطفی‌ وهریز، جوان که می‌خواهد که از طریق ساخت یک اپلیکیشن جدید کمپیوتری وضعیت در مکاتب افغانستان را بهبود بخشد

به‎گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مصطفی‌ وهریز، جوان که می‌خواهد که از طریق ساخت یک اپلیکیشن جدید کمپیوتری وضعیت در مکاتب افغانستان را بهبود بخشد. اولین بار کار طرح ساخت چنین آپلیکشنی را زمانی که در دانشگاه کابل دانشجو بود، آغاز کند.

آقای وهریز برای پایان نامه خود ساخت اپلیکیشن کمپیوتری «سیستم مدیریت مکاتب وطن» را رویدست گرفت. او در حالی‌که بیست درصد از کار ساخت این آپلیکشن را به پایان رسانده بود، توانست نمره کامل از پایان نامه دانشگاهی خود بگیرد.

مصطفی وهریز پس از گرفتن سند تحصیلی خود از دانشگاه کابل، به کارش برای ساخت آپلیکشن «سیستم مدیریت مکاتب وطن» ادامه داد. او برای ادامه‌ی کارش و تجارتی ساختن این آپلیکشن، با شرکت «وطن آی‌سی‌تی» آغاز به کار کرد و توانست که این آپلیکشن را تجارتی بسازد.

با تجارتی شدن سیستم مدیریت مکاتب وطن، توسط شرکت تکنالوژی «وطن آی‌سی‌تی»، از آپلیکشن سیستم مدیریت مکاتب وطن، اکنون چند باب مکتب در ولایت‌های کابل و هرات از آن استفاده می‌کنند.

مصطفی وهریز می‌گوید که ساخت این آپلیکشن خانواده‌های دانش‌آموزان را نیز قادر می‌سازند تا از چگونگی فعالیت فرزندان‌شان در مکاتب آگاه شوند. به گفته او، استفاده از این سیستم بدون دسترسی به انترنت نیز صورت گرفته می‌تواند. آقای وهریز گفت: «سهولتی که در مکاتب بار می‌آورد این است که همه‌ی سیستم‌های مکتب کمپیوتری می‌شود. از قلم‌خوردگی، کاغذپراکنی جلوگیری می‌شود. عموما در مکاتب بحث‌های جدول نتایج، اطلاع‌نامه، سه‌پارچه‌ها، گزارش‌دهی به دولت و در مکاتب خصوصی بحث مالی هست که از طریق این سیستم به صورت اتومات به صورت ربع‌وار یا سالانه گزارش مالی را می‌کشد. همچنین بحث مالیه‌دهی است که این سیستم به صورت اتومات مالیه دولت را می‌کشد.»

مصطفی وهریز می‌افزاید که شرکت «وطن آی‌سی‌تی»، توانسته چند باب مکتب را در کابل و هرات با سیستم مدیریت مکاتب وطن مجهز سازد. به گفته او، هرچند سیستم‌هایی برای مدیریت مکاتب افغانستان از خارج این کشور به ویژه از ایران و پاکستان وارد شده، اما سیستم‌های وارداتی با نظام معارف افغانستان همخوانی ندارند و نمی‌توانند در این کشور کاربرد داشته باشد. آقای وهریز گفت که سیستم مدیریت مکاتب وطن پس از بررسی‌های دقیق از چگونگی کار در مکاتب افغانستان طراحی و ساخته شده است.

رشد نوشت: در سیستم مدیریت مکاتب وطن، تمام اطلاعات مربوط به دانش‌‌‌آموزان و آموزگاران در یک مرکز خاصی توسط شرکت تکنالوژی «وطن آی‌سی‌تی» نگهداری می‌شود. به گفته مصطفی وهریز، این اطلاعات توسط این شرکت در امریکا نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، معلمان ، مکاتب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.