سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیابان 14 درصد کل مساحت استان بوشهر را شامل می شود

امسال 600 هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر نهالکاری می شود


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه 14 درصد از کل مساحت استان بوشهر را بیابان تشکیل می دهد گفت: امسال 600 هکتار از بیابانهای این استان با مشارکت مردم نهالکاری می شود.

سهیل مهاجری مساحت بیابان های استان بوشهر را 331 هزار و 682 هکتار عنوان و اضافه کرد: همچنین 16کانون بحران فرسایش بادی به مساحت 454هزار و 641 هکتار در استان شناسایی شده است.

وی یادآورشد: از 40 سال گذشته تاکنون 31هزار هکتار از اراضی بیابانی و کانونهای بحران فرسایش بادی استان بوشهر با انجام عملیاتهای نهالکاری، بذرکار، بوته کاری و مدیریت هرزآب تثبیت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: گونه های مورد استفاده در نهالکاری ها شامل گز، اسکنبیل، کهور پاکستانی، آکاسیا ویکتوریا، آکاسیا سالیسینیا و کنار بوده است.

مهاجری افزود: در برنامه پنجم توسعه 156هزار اصله نهال تولید، یکهزار و291هکتار نهالکاری، 702هکتار مدیریت روان آب با احداث هلالی آبگیر و 270 مورد روان آب با احداث بند خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در هشت روستای بخش شبانکاره شهرستان دشتستان گفت: این پروژه برای تحقق یکی از اولویتهای توسعه دولت با هدف بیابان زدایی و به منظور توسعه مدل مدیریتی مشارکتی مراتع در مناطق خشک و نیمه خشک با هدف محرومیت زدایی و افزایش جذب کربن هوا طراحی شده است.

مهاجری اضافه کرد: پروژه ترسیب کربن از توابع شهرستان دشتستان به مساحت 61هزار و 560 هکتار در دست اجراست.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.