سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکلیان: نمی خواستیم قهرمان جام جهانی شویم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: قصد داشتیم در مسابقات جام جهانی به تمرین حرکات فنی بپردازیم نه این که قهرمان شویم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر توکلیان مربی تیم کشتی آزاد در گفتگو با رادیو ورزش گفت : مسابقات جام جهانی امسال در تاریخ خاصی برگزار شد،یعنی دقیقا 45 روز باقی مانده تا رقابتهای المپیک. کادر فنی و در رأس آن خادم، با درایتی که داشتند، از میزان تمرینات کم نکردند و کشتی گیرانمان با فشار تمرینات در مسابقات حضور پیدا کردند.
وی درخصوص شرایط تیم های حاضر در جام جهانی اظهار داشت: شرایط تیم ها امسال متفاوت بود؛ به نظر من تیم روسیه، گرجستان و آمریکا، نسبت به سالهای گذشته، نفرات خوبی را در اختیار داشتند. در تیم ما نیز نظر کادر فنی این نبود که به این مسابقات به دید جام جهانی نگاه شود، بلکه آنها اعتقاد داشتند، این رقابتها باید به عنوان دیدارهای تدارکاتی قبل از المپیک و محکی برای اوزان مختلف باشد.
توکلیان در واکنش به این موضوع که کشتی گیرانمان در دفاع ضعف داشتند و برای گرفتن امتیاز متقابل زحمت زیادی می کشیدند، بیان کرد: ما نمی توانستیم در این مسابقات ورزشکاران را در سیستم سرعتی قرار دهیم، زیرا اولویت ما المپیک است؛ اما چیزی که کشتی کشتی گیران به ما نشان داد این بود که ورزشکارانمان رو به جلو بودند و استراتژی که سرمربی به آنها داده بود را به خوبی انجام دادند، اما مسلماً ضعف هایی هم وجود داشت که کادر فنی در این 45 روز، روی آنها کار خواهد کرد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقات جام جهانی کشتی گیران آمریکایی بسیار شادابتر و با انگیزه تر از ایرانی ها کشتی می گرفتند، تصریح کرد: شرایط و نحوه تمرینات تیم آمریکا با تیم ایران بسیار متفاوت است؛ هر تیم با شرایط و امکانات خاص خود تمرین می کنند؛ ما نمی توانیم امکانات و منابع مان را با آنها قیاس کنیم. این مسابقات برای آمریکایی ها اهمیت داشت؛ آنها می خواستند در این مدت باقی مانده تا المپیک، روحیه ورزشکاران خود را بالا ببرند؛ اما هدف کشتی گیران ما این بود که حرکات فنی که در این مدت کار کرده بودند را روی تشک پیاده کنند؛ قصد ما رسیدن به عنوان قهرمانی جهان نبود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که رضا یزدانی به مسابقات برسد؛ اکنون شرایط آسیب دیدگی او بهتر شده است و تمرینات را انجام می دهد. اما اگر او به المپیک نرسد، قطعاً شورای فنی در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
اقای مربی شما واقایان لایق ودودانگه ضعیف هستید برای همین هم هست بصورت مرتب شما سه نفر بجای مربیگری شغلتان شده فقط تعریف و تمجید از اقای رسول خادم لطفا به نوشته ذیل دقت کنید
جناب دکتر خادم کادر فنی شما احتیاج مبرم به تغییر دارد .این کادر فنی شما ازسال 2013 به بعد همراه شما وتیم شما بوده است .دریغ و صد دریغ از کسب یک مدال طلا بعداز سال 2013میلادی در مسابقات جهانی در المپیک که پیشکش ،جناب دکتر قرار بود شما به کشتی سروسامان بدهید و شایسته سالا ری را در انتخاب مربی برای تیم ملی در کشتی جانشین انتخاب رابطه ای کنید، که باز دریغ و صد دریغ !.قرار بود شما مدیریته هزینه کنید وجلوی حیف و میل بیت المال را بگیرید .ولی متاسفانه هزینه سفرهای متعدد 2 نفر از مربی های شما در این مدت 5 ساله برابری می کند بایک دوره اداره 4 ساله فدراسیونهای سابق .ای کاش این اعزام های رابطه ای سودی هم برای کشتی وملت ایران داشت .ولی نتیجه تیم کشتی رازی وجام جهانی نشان داد حاصل تمام ان سفر ها با خرج ملت زیر صفر بوده است .جناب دکتر خادم شما هزینه یک دوره 4 ساله تصدیگری خود را مقایسه کنید با یک دوره 4 ساله روسای گذشته فدراسیون کشتی .ایا هزینه های بالا وخرج های بی حساب کتاب شما برای کشتی ومردم ایران توانسته حتی یک مدال طلا پس از سال 2013از مسابقات جهانی به ارمغان بیاورد ؟اگر قرار بود که کشتی ازاد ما از مسابقات جهانی در زمان شما هم یک مدال طلا کسب نکند ،پس فرق شما که از جنس کشتی هستی با دیگر روسا که از جنس کشتی نبودن در چیست ؟ دکتر خادم عزیز حال که شما اصرار بر استفاده از کادر غیر کارامد در کشتی ازاد را دارید .باید نتیجه ی کار این کادر فنی را در المپیک بپذیرید .چون خانواده کشتی مشکلات را به شما گوشزد کردند .بدانید که دیگر بهانه های واهی پذیرفته نیست .به امید پیروزی دلاورمردان کشتی ایران در اوردگاه المپیک با امید به خدا