سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به درخواستی از وزارت خارجه آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه؛

بوگدانف: واشینگتن بدنبال حل دیپلماتیک بحران سوریه باشد

معاون وزیر خارجه روسیه از واشینگتن خواست برای حل بحران سوریه به جای روش نظامی، بدنبال راه حل سیاسی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، روسیه از آمریکا خواست تا درباره حل بحران سوریه به راه حل های دیپلماتیک پایبند باشد.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) در واکنش به نامه گروهی از دیپلمات های آمریکایی مبنی آغاز جنگ مستقیم با دولت سوریه، از واشینگتن خواست تا برای حل بحران سوریه همواره بدنبال راه حل دیپلماتیک باشد.

 معاون وزیر امورخارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت:«ضروری است که برای حل بحران سوریه بدنبال راه حل سیاسی باشیم و این همان چیزی است که بدنبال آن هستیم.»

درهمین رابطه ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه، روسیه گفت:« بر ما پوشیده نیست، جناح هایی در آمریکا حضور دارند که بدنبال راه حل نظامی در سوریه هستند. اما این راه مناسبی برای پایان دادن بحران نیست.»

بر اساس  این گزارش، روزنامه ها و مطبوعات آمریکایی، بیش از 50 دیپلمات آمریکایی با امضای درخواستی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما در قبال سوریه، اجرای حمله نظامی علیه دولت این کشور را به بهانه نقض آتش بس خواستار شدند.

روزنامه وال‌استریت ‌ژورنال چاپ آمریکا با انتشار این نامه افزود، 51 دیپلمات وزارت امورخارجه آمریکا که عمده آنها دیپلمات‌های میان رده و بلند پایه هستند و برخی از آنها در امور سوریه نیز نقش مشاوره ای دارند، این نامه را تهیه کرده اند. این گروه در نامه خود خواستار "عملیات نظامی هدفمند" علیه دولت سوریه شده‌است.

در این نامه آمده است، حمله نظامی علیه دولت سوریه به منزله تغییری بزرگ در سیاست‌های دولت اوباما است که تاکنون موضع مشخصی را در جنگ سوریه علیه طرف خاصی اعمال نکرده است.

در نامه این گروه از دیپلمات‌های آمریکایی فقط به استفاده از حمله هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه اشاره شده است و به انجام عملیات نظامی زمینی در خاک سوریه اشاره‌ای نشده است.

این درحالی است که در حال حاضر نزدیک به 300 تن از نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای آنچه واشینگتن مبارزه با تروریست‌های داعش می خواند، در خاک سوریه مستقر هستند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.