سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

معابر شهری گتوند برای تردد جانبازان و معلولان مناسب نیست

رئیس اداره بهزیستی گتوند معابر شهری را برای تردد جانبازان و معلولان مناسب ندانست و گفت:وجود موانع حرکتی متعدد در فضاهای شهری منجر به خانه نشینی افراد معلول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،وحید طالبوند پنجشنه شب در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای اداری و شهری ویژه معلولان و جانبازان این شهرستان افزود:خانه نشینی این قشر از جامعه ناشی از نامناسب بودن معابر شهری مشکلات جسمی و روحی برای آنان موجب شده است.

وی با اشاره به اینکه درشهرستان گتوند فضا برای معلولان مساعد نیست خواستار همکاری دستگاه‌ها ، ادارات و بانکها با بهزیستی برای رفع موانع و مشکلات تردد این قشر شد.

طالبوند افراد معلول تحت پوشش بهزیستی گتوند را یکهزار و 235 نفر عنوان کرد و گفت:اداره بهزیستی آمادگی دارد با حضور کارشناسان ساخت و سازها در مکان رمپ و مناسب سازی که به منظور رفاه حال معلولان انجام می‌شود را کنترل و نظارت کند تا به استانداردها نزدیک ‌تر باشد و بهترین بازدهی را داشته باشد.

فرماندار گتوند نیز از مناسب سازی و ساماندهی معابر شهری و رفاهی این شهرستان برای سهولت تردد جانبازان و معلولان خبر دادو گفت:ساماندهی معابر شهری برای تردد معلولان جسمی حرکتی از جمله حقوق شهروندی این قشر از جامعه است.

سیدمجید صالحی افزود:طرح ساماندهی معابر شهری و رفاهی بزودی در گتوند اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر باید به دغدغه اصلی مسوولان تبدیل شود از اداره بهزیستی به عنوان دبیر کمیته مناسب سازی معابر خواست اقدام دستگاه های اجرایی در این ارتباط را رصد و به فرمانداری گزارش دهد.

فرماندارگتوند با بیان اینکه این مناسب‌ سازی‌ شامل معابر، ورودی دستگاه‌های دولتی نظیر بانک‌ها، اداره ها و اماکن عمومی می باشد خاطر نشان کرد:هریک از دستگاه‌ها باید خود را مسئول مناسب سازی محیط کاری خود بدانند و ایجاد آسایش و آرامش برای جانبازان و معلولان برای حضور فعال آنها در سطح جامعه ضروری است.

صالحی از شهرداران و روسای بانک ها خواست ضمن بررسی میدانی از اماکن مختلف در زمینه ایجاد پارکینگ مناسب ، سرویس بهداشتی ، بوستان و سایر امکانات رفاهی ویژه جانبازان و معلولان تلاش کنند.

وی گفت:مناسب سازی اماکن و معابر حق طبیعی همه معلولان و جانبازان است که باید از سوی دستگاههای اجرایی شهرستان عملیاتی شود.

معاون فرماندار گتوند نیز مناسب سازی محیط و معابر شهری را زمینه حضور معلولان و جانبازان در اجتماع و رشد شکوفایی استعداد آنان عنوان کرد و بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به این قشر از جامعه و بهبود فضای فیزیکی شهر تاکید کرد.

پرویز رضایی افزود:بر اساس قانون حمایتی معلولان مصوب سال 1383 مجلس شورای اسلامی،در این قانون همه سازمانها ، نهادها و ارگانهای دولتی مکلف هستند اماکن عمومی خود را به صورت مناسب ساماندهی کنند تا برای معلولان قابل دسترسی باشد.

شهرستان 74هزارنفری گتوند درشمال استان خوزستان واقع شده است.
انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، گتوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.