سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

نهالکاری 800 هکتار از اراضی بیابانی در هندیجان

800هکتار از اراضی بیابانی هندیجان نهالکاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: منابع طبیعی موهبت الهی و سرمایه ملی هر کشوری محسوب و حفظ و احیای آن نقش اساسی در توسعه پایدار ایفا و یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی جوامع قلمداد می گردد.

امین عبادی افزود: پارسال این اداره به منظور مقابله با گسترش اراضی بیابانی اقدام به برگزاری کلاس های ترویجی شامل تولید نهال، جنگل کاری و توسعه فضای سبز، مدیریت چرا، تثبیت شن های روان و بیابان زدایی، اطفا حریق و آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی و دانش بومی در سطح روستاهای بخش مرکزی و چم خلف عیسی این شهرستان نمود.

وی گفت: 390 نفر از مجریان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 80 میلیون ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای در این کلاس ها شرکت و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان افزود: کارهای ترویجی و آموزشی برای احیای اراضی مرتعی در منطقه با مشارکت بهره برداران و دامداران صورت گرفته که منجر به بیابان زدایی و کاهش عرصه بیابانی شده است.

عبادی گفت : 800 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال با گونه های بیابانی و مقاوم به هوای منطقه از جمله کهور و شورگز نهالکاری شده است.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته و دارای 100 هزار هکتار اراضی بیابانی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.