سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

مهارآتش سوزی در پلدختر لرستان

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان از مهار آتش سوزی کوه تنوم شهرستان پلدختر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  شیرزاد اظهار داشت: آتش سوزی کوه تنوم پلدختر بامداد سه شنبه به وقوع پیوست که اداره منابع طبیعی استان ساعت 9 صبح یک دستگاه بالگرد را به منطقه اعزام کرد.
وی افزود: این بالگرد 12 عملیات در منطقه داشته ویکصد نفر نیرورا برای مهار آتش با امکاناتی نظیر فلسی بک ، آتش بر و غیره هلی برد کرد.
وی گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای منابع طبیعی استان لرستان و جوامع محلی اطراف حریق مانند روستاهای چم گز ، چم گرداب و دره خزینه ساعت 17 سه شنبه مهار شد .
وی افزود: با توجه به این که کوه تنوم منطقه کرکی میانکوه غربی پلدختر در خط راس وزش باد قرار دارد ،باد خیز بودن منطقه ، باعث شعله ور شدن دوباره آتش در نقاط دیگر شد .
وی تصریح کرد: مسیر صخره ای ، شیب تند ،صعب العبور ،مسافت طولانی منطقه ،گرمای شدید و زبان روزه قوای جسمانی نیروهای امدادی در کوه تنوم را سخت و دشوار کرد .
مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: وجود بالگرد و استفاده از آن و هلی برد نیروها باعث تسریع در اطفای حریق شد که اگر این وسیله نبود آتش سوزی منطقه تنوم به بحران تبدیل می شد .
وی دلیل این آتش سوزی منشا انسانی دانست و گفت: خسارات وارده از این آتش سوزی در حال بررسی است که کارشناسانی از منابع طبیعی به منطقه اعزام می شوند .
وی افزود: طی دو روز نیروهای منابع طبیعی با تلاش بی وقفه و بی خوابی در منطقه برای مهار آتش سوزی با تمام توان حضور داشتند و هم اکنون نیز حدود 30 نفر از این نیروها در منطقه مستقر هستند تا در صورت شعله ور شدن احتمالی آتش در صدد مهار آن برآیند .
انتهای پیام /ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.