سیروس الوند کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فروش خوب فیلمهای سینمایی در چند ماهه اخیر و سخن برخی در مورد کاذب بودن این آمار و ارقام گفت: این آمارها کاذب نیست و عمدتا فروش فیلمها خوب بوده است. خود من شاهد بودم که مردم تا پاسی از شب به سینماها میرفتند و دلیل آن گرمتر و متنوعتر بودن سوژهها و فیلمها نسبت به سالهای قبل است. از طرفی دلیل دیگر که مزید بر علت شد تا شاهد فروش هرچه بیشتر این فیلمها باشیم، تبلیغات فیلمها بود. اگر تبلیغات به نحو احسن صورت بگیرد و مردم آنونسها را ببینند، با موضوع آنها آشنا میشوند و به سینماها خواهند آمد.
وی در مورد برخی نقدها مبنی بر نارضایتی مخاطبان از دیدن برخی فیلمها و اشاعه این موضوع در برخی از خبرگزاریها عنوان کرد: این موضوع شیطنت برخی نویسندهها و ژورنالیستهاست. قرار نیست مخاطب از همه فیلمها لذت ببرد. آنها باید درصد تشخیص خود را بالا ببرند و با دیدن آنونس فیلم، خوب یا بد بودن آن را تشخیص بدهند و فیلم مورد علاقه خود را جهت دیدن انتخاب کنند که به نظرم مخاطب ما در این زمینه قدرت تشخیص دارد و راحت میتواند فیلم مورد نظر خود را انتخاب کند.
کارگردان «پرتقال خونی» در مورد این موضوع که فیلمهای امسال نسبت به سالهای گذشته کمتر مورد سختگیریهای شورای پروانه ساخت قرار گرفتهاند، اظهار داشت: فیلمهای امسال بیشتر شبیه زندگی است و برخی مسائل داخل آنها به چشم میخورد که سالهای گذشته اجازه ورود به فیلمنامه نداشتند. البته این مسائل اتفاق عجیب و غریبی نیست و در دنیای روزمره ما وجود دارد. سختگیریهای کمتر باعث شد که مردم به دیدن فیلمهایی بیایند که نسبت به سالهای گذشته برچسب سیاهنمایی نخوردند.
وی افزود: هرچه واسطه بین تماشاگر و سینماگر کمتر شود، بهتر است؛ یعنی تماشاگر باید تکلیف من فیلمساز و اثرم را روشن کند؛ نه مسئول و منتقد. این افراد فقط میتوانند به طور کلی به یک جریان کمک کنند. پس هر واسطهای رابطه فیلمساز، فیلم و تماشاگر را مخدوش کند اضافه است.
کارگردان «این سیب هم برای تو» در بخش پایانی صحبتهای خود در خصوص افق دیدش نسبت به سینمای ایران خاطرنشان کرد: به نظرم سینمای بخش خصوصی در حال جان گرفتن و راه افتادن است؛ یعنی اگر بخش خصوصی سرپا باشد، سینما سرپاست.
انتهای پیام/