سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به کارگزاران نظام/16

حضرتی: باید مستندات بدعهدی‌های آمریکا را نه در گوش «جان کری» که در بوق و کرنا کنیم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید مستندات بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام را در بوق و کرنا کرد.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به روز گذشته مقام معظم رهبری درباره بدعهدی غرب در قبال تعهدات برجام، گفت: اظهارات روز گذشته مقام معظم رهبری بسیار کامل مطرح شده ایشان درصدد این بودند که به پرسش‌های مطرح در جامعه به نوعی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد دنیای غرب مخصوصا آمریکا تحت تأثیر لابی صهیونیستی است، افزود: صهیونیست‌ها با ایران دشمنی زیربنایی دارند و انقلاب اسلامی را به عنوان یک پدیده جدید، مذهبی در دنیای کنونی می‌شناسند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه به دنبال شرارت و نه بهانه‌گیری در دنیاست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره با عمل و رفتار صلح آمیز خود از حقوق محرومین جهان دفاع منطقی کرده‌ است که صهیونیست‌ها مانده‌اند با ایران چگونه کنار بیایند.


براندازی؛استراتژی دیروز و امروز صهیونیست ها علیه ایران

حضرتی با بیان اینکه براندازی علیه ایران، استراتژی صهیونیست‌ها از گذشته تا دیرباز بوده است، بیان داشت: در حال حاضر براندازی صهیونیست‌ها علیه ایران تنها رنگ عوض کرده و استراتژی اصلی تغییری نکرده است.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به اینکه درخت انقلاب اسلامی درختی تنومند است، افزود:با این حال صهیونیست‌ها قدرتی برای رویارویی و براندازی ایران ندارند.

حضرتی تأکید کرد: معتقدم صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران دست به هر کاری نظیر مقابله فرهنگی، اقتصادی، نظامی و بین ‌المللی زده‌اند که همگی آنها بی‌تأثیر بوده است.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها به هیچ وجه موفق به براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نشدند وقتی به این مسئله دست نیافتند به فکر ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران افتاده‌اند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ضمن ارتباط با کشورهای دنیا ما نباید خوشبین باشیم، بیان داشت: ما باید با کمال دقت و حوصله و بدون بهانه دادن به دست برخی کشورها در مراودات و معاملات و رفت و آمدهای خود دقیق باشیم و درعین حال بی‌اعتمادی خود را حفظ کنیم.

حضرتی ادامه داد: معتقدم این مسئله همواره باید در ذهنمان شکل بگیرد که ما در حال حاضر مشغول مذاکره با کشوری هستیم که مهم برایش براندازی نظام جمهوری اسلامی است و در ادامه این هدف تن به مذاکرات با ایران داده است.

امتیازگیری/ باید سیاست تهاجمی داشته باشیم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید از گرفتن امتیاز در توافق هسته‌ای صرفنظر کنیم، گفت: ما باید از فرصت‌های خود در توافق هسته‌ای استفاده کرده و امتیازات خود را از این توافق کسب کنیم.

حضرتی در ادامه با بیان اینکه ما باید پیرامون گرفتن امتیاز از طرف مقابل، سیاست تهاجمی داشته باشیم، بیان داشت: این سیاست تهاجمی نباید به معنای سیاست ماجراجویانه تعریف شود چرا که این سیاست از جهت فعال بودنش، تهاجمی است.

وی تصریح کرد: بدون شک مواضع جمهوری اسلامی ایرن در دنیا باید مواضع فعالی باشد، به عنوان مثال برای بنده سوال است که چرا تاکنون دربار ترور دانشمندان هسته ای شکایتی به محاکم قضایی دنیا نداشته ایم؟ درحالی که ما باید قوی‌ترین حقوقدانان خود را برای این مسئله به خدمت بگیریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هنوز ما در موضوع منافقین پرونده‌ای را در دنیا مطرح نکرده‌ایم تأکید کرد: معتقدم باید یک تیم قوی‌ای از حقوقدانان در جهت احقاق حقوق ملت در موضوع منافقین استخدام کرد تا این افراد بتوانند پیگیر حقوق ایران در دنیا باشند.

حضرتی در ادامه به کارشکنی ‌های آمریکا در مسیرفعالیت‌های هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: این جای سوال دارد که چرا باید آمریکا‌یی‌ها ما را تحریم کنند. ما مگر چه کارکرده‌ایم. ما بارها اعلام کرده‌ایم که به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم. بنابراین بنده معتقدم با در نظر گرفتن همگی این موارد ما باید اقدامی قضایی جهت احقاق حقوق ملتمان در دنیا انجام دهیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در بخش دفاع از حقوق ملی هم دولت قبلی مشغول کارهای داخلی خود شد و هم دولت فعلی به فعالیت‌های فرعی خود رسید، تصریح کرد: با این حال ضرورت دارد تا ما ده‌ها گروه حقوقدان قوی را در جهت دفاع از ملت در تمام صحنه‌های بین المللی بکار بگیریم تا بتوانیم به شکل تهاجمی وارد عمل شویم.

بدعهدی در ذات امریکا است/ باید مستندات بدعهدی آمریکا را در بوق و کرنا کنیم

حضرتی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بدعهدی آمریکا در اجرای برجام چه عاقبتی را برای آمریکا رقم خواهد زد، گفت: بدعهدی در ذات امریکا است.

وی با بیان اینکه انتظار خوش‌قولی مساوات از آمریکا انتظار پوچی است، تأکید کرد: معتقدم ما زمانی که از آمریکا بدعهدی مشاهده می‌کنیم باید مستندات آن را در بوق و کرنا کنیم نه اینکه آرام و آهسته این موارد را در گوش جان کری بگوییم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای یک قرارداد  بین‌المللی است گفت: ایران در صورت مشاهده بدعهدی غرب در قبال توافق هسته ای باید جار و جنجال راه بیاندازد. چرا که ما پای یک قرارداد بسیار مهم را امضا کرده ایم و اگر قرار باشد یکی از کشورها بدعهدی کند و روز بعد سایر کشورها چنین کنند، دیگر چیزی از این قرارداد باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، فراکسیون ، امید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.