سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تراکم متناسب با زیرساخت، ضروری ترین اصل در ساخت و سازها

تراکم متناسب با امکانات و زیرساخت ها از ضروری ترین موارد در ساخت و سازهاست که شایسته است مورد توجه جدی قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای مسکن استان، اظهار داشت: نباید تنها برای کسب درآمد بیشتر، در مکان هایی ساخت و ساز صورت گیرد که دسترسی به امکانات وجود نداشته باشد و مردم دچار مشکلات فراوانی شوند.

وی تصریح کرد: مجوز تراکم باید با توجه به تناسب عرض معابر و خیابان ها ، فضای سبز ، پارکینگ ها و مجموعه خدمات لازم  برای سکونت داده شود که اگر در انبوه سازی ها این مسئله مدنظر قرار نگیرد ، مردم متحمل سختی های زیادی می شوند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه رواج یافتن تراکم فروشی، مشکل بزرگی است که آسایش را از مردم گرفته، خواستار توجه ویژه و جدی مسئولان در پیشگیری از تراکم فروشی در استان شد.

استاندار افزود: شما مسئول فراهم کردن آرامش و آسایش مردم هستید و باید در ساخت و سازها به تمام مسائل از جمله شرایط زیست محیطی، آلودگی و سر و صدا نیز توجه داشته باشید.

وی، تعیین پهنه بندی شهر یزد را از اقدامات ارزشمند در ساخت و سازها دانست و خاطر نشان کرد: ظرفیت سازی ساخت و سازها به تناسب پهنه بندی و اینکه به تناسب شرایط و امکانات اجازه ساخت داده شود، از ضروریات این حوزه است.

میرمحمدی، با انتقاد از متمرکز شدن ساخت و سازها در یک منطقه تنها به علت سود بیشتر عنوان کرد: این ساخت و سازها در سال های آینده مشکلات بسیار زیادی را برای مردم و شهر به وجود می آورد که باید از این اقدامات جلوگیری شود.

استاندار گفت: مردم باید در جایی ساکن شوند که آرامش داشته باشند، مشکلی برایشان پیش نیاید و در عین حال امکانات لازم را در دسترس داشته باشند.

میرمحمدی، در پایان سخنان خود، شفاف سازی و اطلاع رسانی درست به مردم، در خصوص تعهدات دولت و دستگاه ها در پروژه مسکن مهر، را ضروری عنوان کرد و آن را از راهکارهای موثر برون رفت از ایجاد توقع کاذب در جامعه دانست.

گفتنی است؛ ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر، گزارش وضعیت خدمات زیربنایی و آماده سازی مسکن مهر استان، طرح مشکلات پروژه های مسکن خیرین استان و مشکلات پروژه های باقی مانده مسکن مهر، مشکلات انبوه سازی مسکن به علت اخذ عوارض ارزش افزوده ناشی از تراکم و اخذ مجوز ادامه ساخت، پروژه 72 واحدی مسکن مهر بر اساس قیمت روز، از دستور کارهای جلسه شورای مسکن استان بود.
 


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.