سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

افزایش 9 هزار تنی پرورش آبزیان تا پایان امسال در استان اردبیل

مدیرکل شیلات و آبزی پروری استان اردبیل گفت: تا پایان امسال با بهره برداری از طرح های جدید پرورش آبزیان این میزان به 9 هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی از پیش بینی یک هزار تنی تولید ماهی در استان اردبیل در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته هشت هزار تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرها مزارع و مراکزپرورش ماهی استان اردبیل تولید شده است که با بهره برداری از طرح های جدید پرورش آبزیان این میزان به 9 هزار تن تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امسال 2میلیون قطعه بچه ماهی سفید درمنابع آبی استان ازجمله رودخانه ها و پشت سدهای استان رها سازی می شود .

مدیرکل شیلات و آبزی پروری استان اردبیل افزود: این تعداد بچه ماهی سفید به صورت رایگان در اختیار مزارع پرورش ماهی قرارا داده شده و یا در رود خانه های پر آب و پشت سد های موجود استان رها سازی خواهد شد.

واعظی اظهار کرد :هم اکنون شهرستان مشگین شهر با تولید سالانه 2 هزارو 628 تن ماهی رتبه نخست استان اردبیل را در تولید آزیان به خود اختصاص داده و شهرستان های پارس آباد با یک هزارو 700 تن، اردبیل با 678 تن وخلخال با تولید سالانه 601 تن ماهی به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم استان جای گرفته اند.

وی از افزایش نیروی انسانی ادارات شیلات شهرستان های استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال هفت نفر نیروی جدید استخدامی با قرارداد کار معین جذب می شوند که در اختیار ادارات شیلات شهرستان ها از جمله شهرستان خلخال قرار خواهند گرفت .

واعظی با بیان اینکه برای عملیات اجرایی پروژه مجتمع آبزی پروری چم منامن خلخال تاکنون بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود :در صورت تامین سه میلیارد ریال اعتبار این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته و تولید ماهی در خلخال به 2 برابر افزایش خواهد یافت .

وی از برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در دریاچه فینا رود خلخال خبر دادو اضافه کرد: این جشنواره پس از پایان ماه مبارک رمضان و با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی در بین مردم به صورت استانی و ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، پرورش ، آبزیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.