سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تایید افزایش ظرفیت نقد پذیری در گفتمان خانواده انقلاب

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزایش ظرفیت نقدپذیری در گفتمان درون خانواده انقلاب را تائید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در خصوص افزایش ظرفیت های تعاملی و نقدپذیری و تحمل مخالف اظهار کرد: نقد جایی است که در مسیر اصلاح، تعامل و رفع کاستی حرکت کنیم.

وی افزود: اگر تعامل با مخالف به این معنا است که از اصول عقب نشینی کرده و باورها را کنار بگذاریم این موضوع را نمی پذیریم و یک خطای راهبردی محسوب می شود.

شفیعی ادامه داد: اگر قرار باشد از اصول و خطوط قرمز دست برداریم چیزی از انقلاب باقی نمی ماند بنابراین ما نقد را آنجایی که برخاسته از حسن نیت و بدون برنامه های پنهانی و پشت پرده است می پذیریم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: همچنین در این صورت نقد را به عنوان تحفه و هدیه می دانیم و ظرفیت نقدپذیری به این معنا باید افزایش یابد.

وی اظهار داشت: البته باید به این نکته توجه کنیم افزایش ظرفیت نقد پذیری این نیست که اجازه دهیم به همه اصول، مبانی و باورها تعرض کنند و آن را به معنای افزایش ظرفیت نقدپذیری بدانیم.

شفیعی با اشاره به اینکه تمامی دنیا خطوط قرمز دارند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آیا امروز در غرب اجازه می دهد هولوکاست نقد شود و یا بمباران شیمیایی در هیروشیما و ناکازاکی مورد نقد باشد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در ادامه در خصوص مساله وحدت گفت: یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی مساله وحدت است که به خوبی در عملکرد حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت.

وی اذعان کرد: بدون تردید یکی از مولفه های به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، وحدت بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر طبق تاکیدهای مکرر امام (ره)، ما به وحدت در تداوم راه و پیشرفت انقلاب نیاز داریم.

شفیعی افزود: از آنجایی که دولت، مجلس و قوه قضائیه سه رکن اداره کننده نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین همدلی و وحدت بین قوا ضروری است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی برخاسته از اراده و پشتیبانی آحاد مردم است در نتیجه این وحدت بین مردم و قوای سه گانه ضروری محسوب می شود.

وی اذعان داشت: وحدت و همدلی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مربوط به درون خانواده انقلاب اسلامی است به این معنا که مردم و مسئولان باید وحدت خود را در برابر توطئه های دشمن، نفوذ نظام سلطه و یاوه گویی های دشمن حفظ کنند.

شفیعی تصریح کرد: این وحدت، وحدت جریان انقلابی در برابر جبهه ضدانقلابی است و در مصاف با دشمنان به وحدت بین آحاد مردم و مسئولان ،مردم و کارگزاران نیاز داریم که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به محور دوری از سیاه و سفید دیدن پدیده های سیاسی و اجتماعی بیان داشت: در آمیختگی بین جبهه انقلاب و ضدانقلاب دنبال نشود و ما از خطوط قرمز انقلاب نباید عبور کنیم.

وی گفت: درون خانواده انقلاب و درون جبهه خودی باید با مدارا مسائل را بررسی کنیم اما این تعبیر نباید زمینه سوء استفاده را برای دشمن فراهم کند و ما با خوشبینی و حسن ظن غیر اصولی فضا را برای رخنه ضدانقلاب فراهم کنیم.

شفیعی افزود: نگاه اعتماد، امید و مهربانی درون جبهه انقلاب، مورد تاکید است اما به هیچ وجه این روند نسبت به دشمن و خیمه استکبار نباید انجام شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان خاطرنشان ساخت: ما به دشمنان انقلاب اعتماد نداریم، امید نمی بندیم و مهربان نیستیم بنابراین نباید جای امید و اعتماد بین جبهه خودی و خانواده با خیمه استکبار عوض شود.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.