سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مافی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیشنهاد ادغام چند کمیسیون از طرف نمایندگان/اِعمال سلایق شخصی در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها

نماینده تهران گفت: متاسفانه در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها به جای آیین نامه، سلایق و علایق افراد مورد نظر قرار گرفت.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعتراض برخی نمایندگان به نحوه انتخاب اعضای کمیسیون‌ها گفت: متأسفانه رفتاری که تا امروز مشاهده کرده‌ایم حاکی از آن است که اعضای کمیسیون‌ها بر اساس تجربه، تخصص و تحصیلات انتخاب نشده اند.

وی افزود: آیین‌نامه موجود اشاره می‌کند که افراد باید بر اساس تخصص و سابقه خود در کمیسیون های مربوطه قرار بگیرند. این دو موضوع مسئله‌ای بسیار مشخص است به طور مثال کسی که دارای مدرک دکتری انرژی است باید در کمیسیون مربوطه قرار بگیرد یا اگر کسی تحصیلات  صنایع دارد در جایی به جز این کمیسیون نمی‌تواند به درستی فعالیت کند.

نماینده مردم تهران با انتقاد از وضع موجود گفت: متأسفانه در بعضی از موارد انتظارها برآورده نشده است که این موضوع در مورد افرادی که از مجلس قبل به مجلس فعلی راه پیدا کرده‌اند نیز بسیار دیده می شود. بعضی از آنها بدون توجه به تخصص‌ و تجربه در کمیسیون‌های خاص قرار گرفته‌اند.

مافی درباره تغییراتی که رییس مجلس دستور ایجاد آن را در آیین‌نامه داده است، گفت: تغییرات مذکور شرایط فعلی را عوض نخواهد کرد زیرا اگر آیین نامه نیز تغییر کند تنها می‌تواند برای دوره بعدی کارساز باشد و مشکلات فعلی را رفع نخواهد کرد. البته باید بگویم که همین آیین‌نامه موجود نیز با تمام ایرادات خود اگر به درستی اجرا می‌شد و علایق و سلایق شخصی در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها دخیل نبود، چنین مشکلاتی رخ نمی‌داد.

نماینده مردم تهران گفت: روسای شعب می‌توانستند بر اساس مدرک تحصیلی و تجربه حضور در کمیسیون‌ها جدولی تهیه کنند و افراد را امتیازبندی می‌کردند و به آنها می‌گفتند که به دلایل مختلف شما نمی‌توانید در برخی کمیسیون‌ها به فعالیت خود ادامه دهید. در این صورت اگر نماینده‌ای به کمیسیون مورد علاقه خود به خاطر وجود دلایل منطقی دست نمی‌یافت، دیگر نمی‌توانست اعتراضی کند.

پروانه مافی ادامه داد: نمایندگان به دنبال یک طرح دو فوریتی بودند که برخی کمیسیون‌ها با یکدیگر ادغام شوند به طور مثال پیشنهاد شده بود کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با هم ادغام شوند و تعداد نمایندگان آن از 23 نفر به 26 نفر افزایش پیدا کند که متأسفانه این طرح تا این لحظه پیگیری نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.