سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

فراکسیون سومی در مقابل امید و ولایت شکل نمی‌گیرد

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: فراکسیون سومی در مقابل امید و ولایت شکل نمی‌گیرد.

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انشعاب فراکسیون اعتدال از فراکسیون ولایت اظهار داشت: اتفاقاتی که در انتخاب هیئت رئیسه افتاد خلاف موجی که در انتخابات بود را ثابت کرد.

وی در ادامه افزود: فراکسیون‌ها در مجلس دهم شبیه به مجلس ششم، هفتم و هشتم نیستند چرا که نمی‌توان اکثریت را متعلق به جریان اصلاح طلب و یا اصولگرا دانست و اگر حداقلی در برابر دو طیف اکثریت وجود داشته باشد، شکننده است.

قربان‌زاده با اشاره به اینکه مجلس دهم به مجلس پنجم شباهت دارد، گفت: بخاطر برابری و توازنی که در همراهی هر فراکسیون وجود دارد، نمی‌توان یک فراکسیون را اکثریت محسوب کرد.

دبیر کل جمعیت پیشرفت وعدالت اظهار داشت:‌ بعد از انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس مجلس دهم امید طیف اصلاح طلبِ معتقد به ریاست عارف، از بین رفت  از این‌رو مهمترین موضوعی که فراکسیون ولایت و فراکسیون امید را متحد و منسجم می‌کرد، انتخاب رئیس مجلس بود.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون ولایت دو فراکسیون مجلس نهم را ذیل چتر خود قرار داده است، گفت: این دو مشی در مقابل فراکسیون امید قرار گرفتند و برای انتخاب رئیس و هیئت رئیسه متحد شدند که اتحاد آنها جواب داد و لاریجانی ریاست را با اختلاف 70 رأی کسب کرد.

قربان‌زاده در ادامه افزود: اختلاف نظرهایی ذیل این فراکسیون وجود دارد و نمی‌توان انکار کرد و در موضوعاتی از جمله، عده‌ای از اعضای فراکسیون ولایت معتقدند اصولگرایان باید سهم بیشتری در هیئت رئیسه کسب می‌کردند و لاریجانی می‌توانست با نفوذ و اعتبار و رایزنی کاری کند که تعداد اعضای فراکسیون ولایت در هیئت رئیسه بیشتر شوند و مطهری جایگزین دهقان درانتخابات هیئت رئیسه دائم نمی‌شد.

دبیر کل جمعیت پیشرفت وعدالت تأکید کرد: این اختلاف نظرها و این گلایه ضمنی از لاریجانی انشقاقی در فراکسیون ولایت ایجاد نخواهد کرد و انشعابی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: خبر انشعاب فراکسیون ولایت در ایام انتخاب اعضای رؤسای کمیسیون‌های مجلس مطرح شد تا به یک نحوی برای تأثیر و نفوذ در اعضای کمیسیون‌ها مطرح شود تا آن طیفی که معتقد است به خواسته‌های حداکثری‌اش نرسیده از فراکسیون ولایت انشعاب کند و دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.

قربان‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: قوت و قدرت دو فراکسیون ولایت و امید در مقابل یکدیگر اجازه نمی‌دهد فراکسیون‌های دیگری ذیل آنها به صورت مستقل شکل گیرد و چنین انشعابی منطق و فلسفه وجودی اصل فراکسیون ولایت را زیر سوال می برد و ممکن نیست چنین اتفاقی رخ دهد. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.