سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرم پور حقیقی پس از گزارش وزیر نفت:

برنامه‌های وزارت نفت باید در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده فیروز آباد گفت: برنامه های وزارت نفت باید بر پایه اقتصاد مقاومتی بوده و توسعه ملی را مد نظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند پس از گزارش وزیر نفت اظهار داشت: صنعت نفت ایران با صد سال قدمت تاریخی به عنوان پشتوانه اقتصاد ملی تا کنون نتوانسته است اقتصاد توسعه یافته متنوع وشکوفایی را برای سرزمینمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری وتلاشهای دولتهای مختلف وابستگی اقتصاد تک محصولی ادامه دارد اما واقعیت این است که توسعه اقتصاد ملی و رهایی از وابستگی جز از توسعه صنعت نفت و بهره گیری از مواهب آن میسر نیست.

کرم پور حقیقی تاکید کرد: در این راستا دولت سکان این وزارتخانه را به فردی مجرب و کارکشته سپرده است که انتظار می رود علیرغم تحریمهای ظالمانه شاهد موفقیت های چشمگیر این وزرات خانه به ویژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید به بیش از 100 میلیون مترمکعب باشیم.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه این میزان ارقام تمام ظرفیت نفت برای توسعه ملی نیست تصریح کرد: در حال حاضر دوران پسا برجام زمینه گسترش فعالیتهای این صنعت را بیش از پیش مهیا کرده است و می طلبد رابطه ای شفاف و متعهدانه میان مجلس و وزرات نفت برقرار شود.

کرم پور حقیقی تاکید کرد: یکی از ابهامات جدی این وزارتخانه در بخش های بالادستی شرکتهای نفتی است و همچنین اصلاح ساختار و تلاش برای توسعه قراردادهای جدید نفتی و توسعه میادین جدید باید مورد اولویت قرار گیرد.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: برنامه های وزارت نفت در چارچوب سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی باشد و با درک شرایط اقتصادی کشور توسعه ملی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، کرم پور ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.