سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برادران قدیمی دوباره به هم رسیدند/ جدال یاران رونالدو و بچه های بی نام ونشان لاگربک

رقابتهای یورو 2016 امشب با برگزاری رقابتهای گروه F پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه رقابتهای یورو 2016 امشب بازی های گروه F برگزار می شود و چهار تیم حاضر در این گروه روبروی هم قرار می گیرند.

 اتریش – مجارستان ( برادران قدیمی به هم رسیدند)

ابتدا از ساعت 20:30 تیم های مجارستان و اتریش به مصاف هم می روند. دو کشوری که در گذشته یک کشور با نام اتریش – مجارستان بودند.

اتریش- تیم ملی اتریش که میزبانی یورو 2008 را هم برعهده داشت ، سالهای زیادی است که از دوران خوبش فاصله گرفته و دیگر نتوانسته موفقیت جام جهانی 1954 که سوم شدند را تکرار کند. آن روزها بهترین روزهای اتریش بود و به جز آن ، این کشور هیچ وقت بین مدعیان اروپا نبوده است. 

اتریش پیش از این دوره فقط یک بار دیگر در مسابقات یورو حاضر بوده و آن هم به هشت سال قبل برمی گردد که به لطف میزبانی در این مسابقات حاضر بودند که در همان مرحله گروهی نیز حذف شدند.

البته به نظر می رسد اتریش در حال بازگشت به روزهای اوجش قرار دارد. آنها در این دوره برای اولین بار جواز حضور در رقابتهای یورو را پس از موفقیت در مرحله انتخابی پیدا کردند و اکنون نیز در رنکینگ فیفا در رتبه دهم قرار دارند که بهترین رتبه تاریخ فوتبال این کشور محسوب می شود.

شاگردان مارسل کولر در قرعه خوبی قرار دارند و این گروه یکی از ضعیفترین گروههای یورو 2016 است و آنها این شانس را دارند تا برای نخستین بار از مرحله گروهی یورو بالا بیایند.

بهترین گلزن تیم فعلی اتریش ، مارک یانکو با 25 گل و پرسابقه ترین بازیکنشان کریستین فوکس با 72 بازی ملی است.

 

مجارستان- نایب قهرمان جام های جهانی 1938 و 1954 و قهرمان سه دوره المپیک ، تا پیش از این دوره 30 سال بود که نتوانسته بود به تورنومنت بزرگی راه پیدا کند. مجارها برخلاف حریف امشبشان ، تاریخ پرافتخاری دارند اما دیگر از دروان شکوه دهه 50 این تیم با فوق ستاره ای مثل پوشکاش خبری نیست و فقط خاطه آن زمان برای مجارها باقی مانده.

مجارستان در یورو 1964 ، ولز ، المان شرقی و فرانسه را بردند ولی به اسپانیا باختند . آنها در رده بندی دانمارک را بردند و سوم شدند. این بهترین نتیجه آنها در یورو بود. در سال 1972 مجارستان در یورو چهارم شد و پس از آن در 10 تلاش بعدی خود برای حضور در یورو ناموفق بودند و از صعود بازماندند.

بهترین گلزن تیم فعلی مجارستان ، زولتان گرا است که 24 ملی دارد د البته اختلاف بسیار زیادی با پوشکاش بهترین گلزن تاریخ این کشور دارد که 84 گل زده بود. مجارستان در رده بیستم رنکینگ فیفا قرار دارد.

پرتغال – ایسلند ( مصاف رونالدو با بچه های بی نام و نشان لاگربک)

دومین دیدار امشب را تیم های پرتغال و ایسلند ساعت 23:30 برگزار می کنند.

پرتغال- تیم ملی پرتغال در سال 1984 برای نخستین بار در یورو حاضر شد. بهترین عملکرد آنها به یورو 2004 بر میگردد که میزبان رقابتها بودند و تا فینال بالا آمدند اما در فینال لیسبون به یونان باختند تا اولین تیم میزبانی باشند که نایب قهرمانی یورو را کسب می کنند. پرتغالی ها همیشه در دوره های اخیر یورو حاضر بودند وبین هفت کشوری هستند که در پنج دوره اخیر رقابتها حاضر بودند. پرتغالی هها همیشه از گروه خود صعود کردند و به جز دره های که به فینال رسیدند ، سه بار هم در نیمه نهایی حاضر بودند که دوبار به فرانسه باختند و یک بار هم در دوره قبل به اسپانیا باختند و حذف شدند.

در این دوره پرتغالی ها که در رتبه هشتم رنکینگ فیفا هستند  به لطف حضور رونالدو امیدوارند تا بتوانند موفق ظاهر شوند و در این گروه آسان ، امید نخست صعود هستند. رونالدو نیز که با 55 گل بهترین گلزن تاریخ این کشور است ، امشب با حضور در میدان می تواند با 127 بازی ملی به رکورد فیگو برسد و همراه با او صاحب بیشترین بازی ملی در پرتغال شود.

ایسلند- شمالی‌ترین کشور اروپا برای اولین بار به یک تورنمنت بزرگ راه یافته است. ایسلند با جمعیتی 330 هزار نفری، به نوعی کوچکترین تیم راه یافته به یورو 2016 است.

اولین جدال تیم فوتبال ایسلند برابر پرتغال رقم خواهد خورد. تیمی در حال پیشرفت و به امید سال‌هیا درخشان در فوتبال، هوادارانی که توقع زیادی از مردان خود ندارند اما دل به صعود از مرحله گروهی بسته‌اند.

تیم ملی زیر 21 سال ایسلند، پیش از این به دنیا ثابت کرده که استعدادهای خوبی را در دل خود جای داده و اکنون همان نسل راهی یورو 2016 شده است. مهمترین بازیکنان فعلی ایسلند ژیلفی سیگوردسون و آرون گونارسون هستند که هر دو در رقابت‌های زیر 21 سال اروپا که در سال 2011 در دانمارک برگزار شد حضور داشتند.

از زمانی که لارس لاگربک در اکتبر 2011 هدایت ایسلند را برعهده گرفت از سیستم 2ـ4ـ4 در تیم استفاده کرد؛ همان سیستمی که سال‌ها در تیم کشورش، سوئد استفاده کرده بود. در تیم سوئد تاکید اصلی او روی انسجام و بازی تیمی، چه در دفاع و چه در حمله بود. در طول سال‌ها ایسلند بازیکنان خوبی پرورش داده بود که بعضی از آنها بازیکنان فوق‌العاده‌ای بودند. اما از نظر تعداد بازیکنان خوب در یک دوره معین، آنها در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارند.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اگه محمد رسوالله اشرف مخلوقاته,رونالدوهم اشرف همه ی فوتبالیست هاست
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
زنده باد محبوبترین انسان عالم,رونالدو