سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاعری در نطق میان دستور:

عدم رعایت عدالت از دلایل بیکاری استان مازندران است

نماینده مردم بهشهر گفت: عدم رعایت عدالت و شاخص‌های لازم در تصمیم گیری برای برنامه‌های 5 و 10 ساله از دلایل بیکاری است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: منطقه شرق مازندران علی رغم ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت های مناسب در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری، آب و انرژی از شاخص‌های لازم برای پیشرفت و توسعه برخوردار نیست.

وی با اشاره به آمار 1.5 میلیون بیکار موجود در کشور بیان کرد: بیشترین میزان بیکاری در سطح کشور در 22 شهرستان استان مازندران وجود دارد این در حالی است که بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور، بندر امیرآباد سومین بندر مهم کشور است و همچنین شرکت نفت خزر در این منطقه قرار گرفته‌اند.

شاعری با بیان اینکه عدم رعایت عدالت و شاخص‌های لازم در تصمیم گیری برای برنامه‌های 5 و 10 ساله از دلایل بیکاری این منطقه است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در چند سال گذشته فرمودند که محرومیت استان مازندران در لا به لای جنگل‌های سبز این استان پنهان شده است. این حقیقتی است که مردم این منطقه از آن رنج می‌برند.

نماینده مردم بهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما مدیران با روحیه جهادی و مدیریت جهادی به عنوان یک سرباز به اجرای فرامین رهبری بپردازیم کشور از این اوضاع نابسامان اقتصادی خارج می‌شود.

وی با شاره به وجود 120 هزار بیکار در استان مازندران بیان کرد: 70 درصد این بیکاران را تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی تشکیل می‌دهند از معضلات دیگر شرق مازندران بی‌آبی است که با 700 میلی متر بارندگی در سال به مردم این منطقه با کانتینر آبرسانی می‌شود و هم اکنون آژیر جیره‌بندی آب به صدا درآمده است.

نماینده بهشهر در پایان فقدان زیرساخت‌های گردشگری، طولانی شدن پروژه های عمرانی و مهاجرت روستاییان را از دیگر مشکلات این استان برشمرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.