سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس دینی:

تقوای الهی بزرگترین ارزش و برتری انسان است

یک کارشناس دینی با بیان اهمیت رعایت تقوای الهی در زندگی گفت: تقوا بزرگترین ارزش و برتری انسان در دنیا و آخرت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد سیدآبادی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین آثار تقوا و بیان ویژگی های اهل تقوا براساس آیات و روایات اسلامی پرداخت.

وی در این خصوص گفت: متقین کسانی هستند که در زندگی نگرش دینی دارند و در چارچوب ایمان حرکت می کنند و خداوند در قرآن کریم به این افراد بشارت بهشت داده است.

این کارشناس دینی افزود: برای اهل تقوا ویژگی هایی در قرآن کریم بیان شده که از جمله این ویژگی ها این است که آن ها خیر دنیا و آخرت را از خدا طلب می کنند و می گویند خدایا در دنیا و آخرت به ما حسنه عطا کن.

وی اضافه کرد: برخی از افراد هستند که همه تلاش آنها برای به دست آوردن دنیا و کسب مال و منال دنیوی است و تنها به مظاهر مادی زندگی توجه دارند که خداوند این افراد را مانند حیوانات می داند و در جایی هم می فرماید این افراد حتی از بهایم هم پست تر هستند.

حجت اسلام سیدآبادی عنوان کرد: علت اینکه خداوند افراد دنیاپرست را پست تر از حیوانات می داند این است که چهارپایان تنها غریزه دارند و خداوند به آن ها عقل نداده است، انسانی که خداوند به او قدرت عقل و فطرت پاک داده، ولی با این وجود رفتاری حیوانی دارد، از حیوان هم پست تر است.

وی با بیان اینکه افراد دنیاپرست تنها از نعمت های دنیوی بهره مند می شوند، عنوان کرد: این افراد از آخرت نصیبی ندارند،

چرا که فرصت انجام اعمال نیک برای آباد کردن آخرت را ندارند و همه تلاش و کوشش آن ها صرف جمع آوری مال و منال دنیوی می شود.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: بر خلاف این افراد انسان های متقین هم از نعمت های دنیوی متنعم می شوند و هم در آخرت جزو رستگاران هستند، چرا که این افراد علاوه بر دنیا چشمی هم بر آخرت دارند و با انجام اعمال نیک و انفاق در راه خدا خانه آخرت خود را هم آباد می کنند.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه متقین را اهل یقین می داند که در اعمال و رفتار بر دیگران برتری دارند و دارای فضایل اخلاقی هستند و برخلاف آن ها انسان های بی ایمان دارای رزایل اخلاقی هستند.

این مدرس حوزه یادآور شد: کسی که اهل تقوا و ایمان باشد، خداوند همواره به او عنایت دارد و این افراد در دنیا زندگی شرافتمندانه ای دارند و همه اعمال آن ها حتی کسب و درآمدشان نیز بر محور رعایت دستورات و ارزش های دینی و اخلاقی است، به همین خاطر مال آن ها پرخیر و برکت است.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.